Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Άγιος Αρτεμιος και αγιος Θεοδωρος ο Τυρων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αγιογραφία στην οποία εικονίζονται ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων και ο Άγιος Αρτέμιος. Το συγκεκριμένο έργο τέχνης φιλοτέχνησε ο αγιογράφος Κονταρής Φράγγος και βρίσκεται στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Ο Άγιος Αρτέμιος αποκεφαλίστηκε στην Αντιόχεια κατόπιν διαταγής του Αυτοκράτορα Ιουλιανού. Η μνήμη του εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 20 Οκτωβρίου και του αποδίδονται ιάσεις κήλης και συναφών παθήσεων. Στην Αγιογραφία ο Άγιος Αρτέμιος εικονίζεται κυρίως με στολή Ρωμαίου στρατηγού. Ο άγιος Θεόδωρος ο Τύρων είχε καταταγεί στο σώμα νεοσυλλέκτων της Ρωμαϊκής λεγεώνας. Βασανίστηκε και μαρτύρησε γιατί αρνήθηκε να ασπαστεί τη θεά Ρέα, όπως τον διέταξε ο τοπικός άρχοντας Πόπλιος. Η χριστιανοί εορτάζουν τη μνήμη του στις 17 Φεβρουαρίου και στις 28 Φεβρουαρίου εορτάζουν εις ανάμνηση του θαύματος των κολλύβων.Το θαύμα αυτό των κολλύβων το εορτάζει η αγία μας Εκκλησία το πρώτον Σάββατον της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, το λεγόμενον Ψυχοσάββατο. Τότε τελείται και η μνήμη του Αγίου Θεοδώρου.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός προβάλλει το έργο τέχνης και οι μαθητές/τριες το παρατηρούν. Επικεντρώνουν την προσοχή τους στη στρατιωτική περιβολή των εικονιζόμενων και στο σπαθί. Η ομάδα των εκπαιδευόμενων χωρίζεται σε τέσσερις μικρότερες ομάδες. Η μία από αυτές αναλαμβάνει να φέρει πληροφορίες για τη βιογραφία του Αγίου Θεόδωρου του Τήρωνος και η δεύτερη για τη βιογραφία του Αγίου Αρτεμίου. Η τρίτη ομάδα αναλαμβάνει να ερευνήσει και να απαντήσει στο ερώτημα γιατί οι δυο αυτοί άγιοι εικονογραφούνται μαζί. Η τέταρτη ομάδα θα ερευνήσει το ερώτημα γιατί χτίζονται εκκλησίες των Αγίων Θεοδώρων, ποιοι είναι αυτοί οι δυο άγιοι και τι τους συνδέει (ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων συνδέεται τόσο με τον Άγιο Αρτέμιο, όσο και με τον Άγιο Θεόδωρο το Στρατηλάτη). Αφού οι ομάδες συγκεντρώσουν τις πληροφορίες τους, τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Γίνεται αναφορά στις δυο ημερομηνίες, στις οποίες η εκκλησία μας τιμά αυτούς τους δυο αγίους (στις 17 Φεβρουαρίου εορτάζεται ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων ή το πρώτο Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και στις 20 Οκτωβρίου ο Άγιος Αρτέμιος). Στη συνέχεια οι εκπαιδευόμενοι/ες δημιουργούν το εορτολόγιο της τάξης τους, καταγράφοντας του Αγίους με τους οποίους συνδέονται τα ονόματά τους και τις ημερομηνίες που εορτάζονται. Αφού το καταγράψουν στο πρόγραμμα word και το πλαστικοποιήσουν, το αναρτούν στον τοίχο της τάξης τους. Έτσι μαθαίνουν τις εορτές των αγίων και ταυτόχρονα γνωρίζουν πότε εορτάζουν οι συμμαθητές/τριές τους. Στη συνέχεια εστιάζουμε στα θαύματα των αγίων, με αφορμή το θαύμα των κολλύβων και το τεράστιο φίδι που σκότωσε ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων. Γίνεται συζήτηση για το κατά πόσο οι μαθητές/τριες πιστεύουν στα σύγχρονα θαύματα και αναφέρουν θαύματα που πιθανά έχει ζήσει η οικογένειά τους. Στο μάθημα της Ιστορίας, ο/η εκπαιδευτικός καθοδηγεί τη συζήτηση στο χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έζησαν και μαρτύρησαν οι δυο Άγιοι. Από τη βιογραφία των Αγίων οι μαθητές/τριες βρίσκουν τους Βυζαντινούς και Ρωμαίους αυτοκράτορες που συνδέθηκαν με την εποχή τους και το μαρτυρικό τους θάνατο (ο Άγιος Αρτέμιος με τον Ιουλιανό και ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων με τον αυτοκράτορα Γάιο Γαλέριο Μαξιμιανό). Οι μαθητές/τριες ερευνούν και βρίσκουν τις στάσεις και θέσεις αυτών των αυτοκρατόρων απέναντι στους χριστιανούς και τις θρησκευτικές και πολιτικές αποφάσεις τους που σχετίζονταν με τις τύχες των χριστιανών της εποχής τους. Γίνεται συζήτηση για την πίστη, την τόλμη και το θάρρος αυτών των μαρτύρων. Οι εκπαιδευόμενοι αυτοσχεδιάζουν και δημιουργούν θεατρικό παιχνίδι με θέμα το διάλογο των μαρτύρων με τον αυτοκράτορα ή τον αξιωματούχο που τους οδήγησαν στο μαρτυρικό τους θάνατο (ο Άγιος Αρτέμιος με τον αυτοκράτορα Ιουλιανό και ο Άγιος Θεόδωρος ο Τύρων με τον διοικητή Βρίγκα).
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2887
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά
> Καινή Διαθήκη New TestamentΚαινή Διαθήκη
> Θαύματα MiraclesΘαύματα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία > Σχέσεις λέξεων Relations among wordsΣχέσεις λέξεων
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία > Σχέσεις λέξεων Relations among wordsΣχέσεις λέξεων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Kontaris Frangos, Κονταρής Φράγγος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator