Triantafyllidis Manolis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία του Μανώλη Τριανταφυλλίδη. Υπήρξε μαθητής του γλωσσολόγου Γεώργιου Χατζιδάκη και γνώρισε επιστημονικότερα τη γλώσσα του ελληνικού λαού. Κήρυκας της δημοτικιστικής ιδεολογίας. Την τελική προσαρμογή του δημοτικισμού στη νεοελληνική πραγματικότητα κατάφερε να φέρει μαζί με το Γληνό και το Δελμούζο. Κατέλαβε και τη θέση του ανώτερου επόπτη της δημοτικής εκπαίδευσης. Το 1926 έγινε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ίδρυσε το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο οποίο δόθηκε η προσωνυμία "Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Σε θέματα που αφορούν τον εκπαιδευτικό δημοτικισμό, μπορεί να αξιοποιηθεί το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο.
Η Γραμματική του Τριανταφυλλίδη μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί: Ρήματα, ουσιαστικά και άλλα μέρη του λόγου. Γίνεται σύγκριση με τη νέα Γραμματική.
Τα πρώτα αναγνωστικά στη δημοτκή: το «Αλφαβητάρι με τον ήλιο» και τα «Ψηλά βουνά», με κύριο επιμελητή έκδοσης τον Μανόλη Τριανταφυλλίδη, μπορούν να αξιοποιηθούν. Τα παιδιά μελετούν σε ομάδες ορισμένα κείμενα και τα παρουσιάζουν στην τάξη είτε στο μάθημα της Φιλαναγνωσίας είτε στη Γλώσσα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE