Σαμαροποιια - Λεμπεσης Ιωαννης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία απεικονίζει το υπόστρωμα ενός σαμαριού που κατασκευάζεται στη Σίφνο από τη σαμαροποιία του Ιωάννη Λεμπέση. Η σαμαροποιία αποτέλεσε σημαντική παράμετρο ανάπτυξης της αγροτικής Ελλάδας μέχρι και τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Σε ορισμένες μάλιστα περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας που η χρήση μηχανημάτων ήταν δύσκολη λόγω έλλειψης υποδομών, όπως αγροτικών δρόμων, η χρήση των υποζυγίων έφθασε μέχρι και τα τέλη του περασμένου αιώνα. Σήμερα τα υποζύγια χρησιμοποιούνται περισσότερο ως τουριστικό αξιοθέατο και λιγότερο ως κύριο μέσο μεταφοράς ανθρώπων και προϊόντων. Η τέχνη της σαμαροποιίας αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της μεταβολής του οικονομικού και παραγωγικού μοντέλου της πατρίδας μας. Από την απόλυτη και καθ' ολοκληρία κυριαρχία της τους περασμένους αιώνες περάσαμε στον παραγκωνισμό της αφού οι μηχανές αντικατέστησαν τα υποζύγια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τους μαθητές να αναγνωρίσουν το εικονιζόμενο αντικείμενο. Με τη βοήθειά του, αν χρειαστεί, αναγνωρίζεται ότι πρόκειται για τμήμα σαμαριού. Στη συνέχεια οι μαθητές, ομαδοσυνεργατικά, αναλαμβάνουν να μελετήσουν διαφορές πτυχές που άπτονται του εικονιζόμενου αντικειμένου. Για παράδειγμα, μια ομάδα ασχολείται με το επάγγελμα του σαγματοποιού και την πορεία του στο χρόνο, μια άλλη ομάδα μελετά το επάγγελμα σε σχέση με την μετεξέλιξη της οικονομίας στην Ελλάδα τον περασμένο αιώνα, μια άλλη ομάδα αναζητεί σχέσεις μεταξύ της μετακίνησης του πληθυσμού, μετανάστευση και αστυφιλία, με την ακμή και την παρακμή του συγκεκριμένου επαγγέλματος κ.ο.κ. Αφού ολοκληρωθεί η εργασία όλων των ομάδων τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στην ολομέλεια και, συνθετικά, παράγεται υλικό, φωτογραφίες και κείμενα, το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου και καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του υπό εξέταση θέματος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE