Κορυτσα, 1940. Αντεπιθεση και νικη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία από το αρχείο του Δημήτρη Χαρισιάδη, επίσημου φωτογράφου του ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο (1940-1941), που αποτύπωσε σκηνές από την πορεία και τη ζωή των Ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο (Μουσείο Μπενάκη). Απεικονίζονται στρατιώτες, υπό την επίβλεψη αξιωματικού, να μεταφέρουν πολεμικό υλικό, που άφησαν πίσω τους οι Ιταλοί στρατιώτες, όταν ο ελληνικός στρατός κατέλαβε την Κορυτσά στις 22 Νοεμβρίου 1940, γεγονός που είχε διεθνή αντίκτυπο. Στρατολογώντας έναν φιλήσυχο και μάλλον ειρηνικό λαό, ο Μπενίτο Μουσολίνι, ο νέος Καίσαρας της Ρώμης, τον έριξε στην περιπέτεια ενός επιθετικού πολέμου για να ξαναζωντανέψει τις πολεμοχαρείς ρωμαϊκές λεγεώνες και το προγονικό ιμπέριουμ. Ωστόσο, η εικόνα του ιταλικού στρατού καταρρακώθηκε στα βουνά της Αλβανίας, παρά το πλεονέκτημα στρατιωτικής ισχύος και πλήγωσε το γόητρο της Ιταλίας ανεπανόρθωτα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφόρμηση την παρατήρηση της συγκεκριμένης εικόνας, προτείνεται, στα πλαίσια του μαθήματος της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, να διαπιστώσουν οι μαθητές την συνεισφορά του Tύπου της εποχής με τις ανταποκρίσεις από το μέτωπο και τη δημοσίευση επιλεγμένων φωτογραφιών τέτοιου είδους (λάφυρα μαχών, Iταλοί αιχμάλωτοι, είσοδος ελληνικών τμημάτων σε πόλεις της B. Hπείρου) στη διατήρηση του ηθικού του άμαχου πληθυσμού. Επίσης προτείνεται: Να αναζητήσουν στις εφημερίδες της εποχής, ελληνικές και ξένες ,τον αντίκτυπο που είχε η κατάληψη της Κορυτσάς. Να μελετήσουν συγκριτικά τα ημερολόγια των επωνύμων ή ανωνύμων εμπολέμων πρωταγωνιστών του συγκεκριμένου ιστορικού γεγονότος (λ.χ. Γκαλεάτσο Τσιάνο -Αχιλλέα Γκούμα). Να ανιχνεύσουν την καθολικού χαρακτήρα περιπαικτική διάθεση απέναντι στην ηγεσία των Ιταλών και να εντοπίσουν στα τραγούδια, στις επιθεωρήσεις στο θέατρο, σε χρονογραφήματα και γελοιογραφίες στον Τύπο κ.α. την φαιδρή καρικατούρα του Ιταλού ηγέτη Μουσολίνι, που παρέμεινε κύριος στόχος διακωμώδησης μέχρι το τέλος του ελληνοϊταλικού πολέμου. Οι μικρότεροι μαθητές να συγκεντρώσουν τους τίτλους και τις φωτογραφίες των ελληνικών εφημερίδων της εποχής και να συνθέσουν σχετική εργασία.Επίσης να διαγράψουν σε χάρτη τις κινήσεις των αντιμαχομένων


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE