Stamatis Kleanthis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για προτομή του αρχιτέκτονα Σταμάτη Κλεάνθη που φιλοτέχνησε ο Φάνης Σακελλαρίου. Ο Σταμάτης Κλεάνθης, από τους επιφανέστερους Έλληνες αρχιτέκτονες του 19ου αιώνα, έβαλε την καλλιτεχνική και επιστημονική του σφραγίδα στην νέα πρωτεύουσα της Ελλάδας, την Αθήνα, σχεδιάζοντας τόσο δημόσια όσο και ιδιωτικά κτήρια, που έχουν ιδιαίτερη αρχιτεκτονική σημασία και αποτελούν τα πρώτα δείγματα του νεοελληνικού μεσογειακού ρυθμού. Επιπλέον, ως πολεοδόμος έκανε πρόταση για τον πολεοδομικό σχεδιασμό της Αθήνας ο οποίος όμως δεν ευδοκίμησε γιατί κρίθηκε οικονομικά ασύμφορος. Το σπίτι του, στην Πλάκα, αποτέλεσε την έδρα του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Αθηνών τα πρώτα τέσσερα χρόνια της λειτουργίας του, από το 1837 -1841. Επίσης, ο Σταμάτης Κλεάνθης υπήρξε μέλος του Ιερού Λόχου και έλαβε μέρος στη μάχη του Δραγατσανίου το 1821 υπό τον Αλέξανδρο Υψηλάντη. Στη μάχη αυτή αιχμαλωτίστηκε από τους Τούρκους αλλά δραπέτευσε και πήγε στο Βερολίνο όπου σπούδασε αρχιτεκτονική.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή την προβολή της προτομής με βιντεοπροβολέα ο εκπαιδευτικός, αφού δώσει στοιχεία για το εικονιζόμενο πρόσωπο, ζητά από τους μαθητές να μελετήσουν ομαδοσυνεργατικά, μια διαφορετική πτυχή της δραστηριότητας του η κάθε ομάδα. Έτσι μια ομάδα θα μελετήσει τον Ιερό Λόχο του 1821, τη δράση του, τη συνεισφορά του στο εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα και το ευρύτερο πλαίσιο της περιόδου που έδρασε, μια άλλη ομάδα θα μελετήσει τις πολεοδομικές προτάσεις και παρεμβάσεις του Σταμάτη Κλεάνθη για τη νέα πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους και τα αποτελέσματα της απόρριψής της στη σημερινή εικόνα της Αθήνας ενώ, μια άλλη ομάδα θα μελετήσει τα κτίρια που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας, θα καταγράψει τόσο την αρχική τους χρήση όσο και τη σημερινή και θα τα συγκρίνει με νεώτερα κτήρια από την άποψη αρχιτεκτονικής τους εμφάνισης. Τα αποτελέσματα της έρευνας κάθε ομάδας θα ανακοινωθούν στην ολομέλεια και θα ακολουθήσει συζήτηση. Η παραπάνω εργασία μπορεί να γίνει είτε στο Δημοτικό, κατά το μάθημα της Ιστορίας ή στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης είτε στο Γυμνάσιο, ως σχέδιο εργασίας ή στο μάθημα της Ιστορίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Σακελλαρίου Φάνης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE