Ανδρονικος Μανολης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος γεννήθηκε στην Προύσα της Μ. Ασίας το 1919, ενώ μετά τη Μικρασιατική καταστροφή ήρθε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία και έμελλε να πεθάνει το 1992. Εργάστηκε ως επιμελητής αρχαιοτήτων στην εφορεία Κεντρικής Μακεδονίας, ως καθηγητής Αρχαιολογίας και έκανε πολλές ανασκαφές. Το όνομά του συνδέθηκε με τις ανασκαφές στη Βεργίνα, όπου ανέσκαψε το νεκροταφείο τύμβων των γεωμετρικών χρόνων, συνεργάστηκε στην ανασκαφή του ελληνιστικού ανακτόρου και στις 8 Νοεμβρίου 1977, έφερε στο φως τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας, τον τάφο του Φιλίππου Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.), μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις του 20ου αιώνα. Το 1992 του απονεμήθηκε ο Μεγαλόσταυρος του Φοίνικος, ο οποίος είναι παράσημο της Ελλάδας που απονέμεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε Έλληνες που διακρίθηκαν για την προσφορά τους. Στο κέντρο του παρασήμου εμφανίζεται ο Φοίνικας, σύμβολο της αναγέννησης του ελληνικού έθνους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Γίνεται διαμοίραση ομαδικών εργασιών. Η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να φέρει στοιχεία για τη βιογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, τη ζωή του ως πρόσφυγας της Μικρασιατικής Καταστροφής και την προσφορά του ως διαπρεπής επιστήμονας-αρχαιολόγος. Η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για τις ανασκαφές στη Βεργίνα. Η τρίτη ομάδα δημιουργεί ένα power point με φωτογραφίες από τα ευρήματα των ανασκαφών της Βεργίνας. Η τέταρτη ομάδα φέρνει πληροφορίες σχετικές με το Μεγαλόσταυρο του Φοίνικος και το συμβολισμό του. Σε επόμενη συνάντηση, παρουσιάζουν οι ομάδες στην ολομέλεια τις εργασίες τους. Στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες συζητούν σε δυάδες και καταγράφουν σε χαρτί, την απάντηση στο ερώτημα: Αν έφτιαχνες ένα παράσημο για καθημερινούς ανθρώπους, σε ποιους θα το έδινες και γιατί; Στο μάθημα των Εικαστικών, οι εκπαιδευόμενοι/ες δημιουργούν το δικό τους παράσημο με τις προηγούμενες ομάδες των δυο ατόμων. Αφού ολοκληρωθούν τα παράσημά τους, μπορούν να επιλέξουν αν θέλουν να τα παραδώσουν σε κάποιους ανθρώπους, που θεωρούν ότι τους αξίζει ή αν προτιμούν, να κοσμήσουν με αυτά κάποιο σημείο της τάξης. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, οργανώνεται εκπαιδευτική εκδρομή στη Βεργίνα. Στο μάθημα της Γλώσσας, γίνεται συζήτηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, αλλά και για τη δυνατότητα που έχει κάθε άνθρωπος να ορίσει τελικά τη μοίρα του, επιστρατεύοντας δημιουργικά τις δυνάμεις του. Στην Ιστορία, ο/η εκπαιδευτικός δίνει το ερέθισμα για να μελετήσουν οι εκπαιδευόμενοι/ες το Φίλιππο Β΄(359-336 π.Χ.), βασιλιά της Μακεδονίας και πατέρα του Μ. Αλεξάνδρου. Γίνεται αναφορά στη δολοφονία του και στην πρόωρη ανάδειξη ενός νέου ηγέτη, του Μ. Αλεξάνδρου. Η αναφορά στην κωμόπολη Βεργίνα γίνεται διαθεματικά στα μαθήματα Γεωγραφίας και Ιστορίας, μια σύνδεση από το χθες στο σήμερα. Η σύγχρονη μικρή κωμόπολη στο νομό Ημαθίας, απέχει 13χμ. από τη Βέροια, την πρωτεύουσα του νομού και 70 χμ. από τη Θεσσαλονίκη. Με τη βοήθεια του Google Earth οι μαθητές/τριες εντοπίζουν γεωγραφικά την περιοχή. Η σύγχρονη Βεργίνα βρίσκεται κτισμένη στη θέση των αρχαίων Αιγών, πρωτεύουσα της αρχαίας Μακεδονίας. Με τη βοήθεια του Διαδικτύου, οι μαθητές/τριες παρακολουθούν μια διαδραστική περιήγηση στην ιστορία των Αιγών και στον αρχαιολογικό χώρο, από την ιστοσελίδα του Μουσείου της Βεργίνας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2943
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός World Wide WebΠαγκόσμιος Ιστός
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Παρουσιάσεις PresentationsΠαρουσιάσεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας Graphical User InterfaceΓραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Επικοινωνιακό πλαίσιο Communicative contextΕπικοινωνιακό πλαίσιο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ