Andronikos Manolis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο καθηγητής Μανόλης Ανδρόνικος γεννήθηκε στην Προύσα της Μ. Ασίας το 1919, ενώ μετά τη Μικρασιατική καταστροφή ήρθε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία και έμελλε να πεθάνει το 1992. Εργάστηκε ως επιμελητής αρχαιοτήτων στην εφορεία Κεντρικής Μακεδονίας, ως καθηγητής Αρχαιολογίας και έκανε πολλές ανασκαφές. Το όνομά του συνδέθηκε με τις ανασκαφές στη Βεργίνα, όπου ανέσκαψε το νεκροταφείο τύμβων των γεωμετρικών χρόνων, συνεργάστηκε στην ανασκαφή του ελληνιστικού ανακτόρου και στις 8 Νοεμβρίου 1977, έφερε στο φως τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας, τον τάφο του Φιλίππου Β΄, βασιλιά της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.), μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις του 20ου αιώνα. Το 1992 του απονεμήθηκε ο Μεγαλόσταυρος του Φοίνικος, ο οποίος είναι παράσημο της Ελλάδας που απονέμεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε Έλληνες που διακρίθηκαν για την προσφορά τους. Στο κέντρο του παρασήμου εμφανίζεται ο Φοίνικας, σύμβολο της αναγέννησης του ελληνικού έθνους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Γίνεται διαμοίραση ομαδικών εργασιών. Η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να φέρει στοιχεία για τη βιογραφία του Μανόλη Ανδρόνικου, τη ζωή του ως πρόσφυγας της Μικρασιατικής Καταστροφής και την προσφορά του ως διαπρεπής επιστήμονας-αρχαιολόγος. Η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για τις ανασκαφές στη Βεργίνα. Η τρίτη ομάδα δημιουργεί ένα power point με φωτογραφίες από τα ευρήματα των ανασκαφών της Βεργίνας. Η τέταρτη ομάδα φέρνει πληροφορίες σχετικές με το Μεγαλόσταυρο του Φοίνικος και το συμβολισμό του. Σε επόμενη συνάντηση, παρουσιάζουν οι ομάδες στην ολομέλεια τις εργασίες τους. Στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες συζητούν σε δυάδες και καταγράφουν σε χαρτί, την απάντηση στο ερώτημα: Αν έφτιαχνες ένα παράσημο για καθημερινούς ανθρώπους, σε ποιους θα το έδινες και γιατί; Στο μάθημα των Εικαστικών, οι εκπαιδευόμενοι/ες δημιουργούν το δικό τους παράσημο με τις προηγούμενες ομάδες των δυο ατόμων. Αφού ολοκληρωθούν τα παράσημά τους, μπορούν να επιλέξουν αν θέλουν να τα παραδώσουν σε κάποιους ανθρώπους, που θεωρούν ότι τους αξίζει ή αν προτιμούν, να κοσμήσουν με αυτά κάποιο σημείο της τάξης. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, οργανώνεται εκπαιδευτική εκδρομή στη Βεργίνα. Στο μάθημα της Γλώσσας, γίνεται συζήτηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, αλλά και για τη δυνατότητα που έχει κάθε άνθρωπος να ορίσει τελικά τη μοίρα του, επιστρατεύοντας δημιουργικά τις δυνάμεις του. Στην Ιστορία, ο/η εκπαιδευτικός δίνει το ερέθισμα για να μελετήσουν οι εκπαιδευόμενοι/ες το Φίλιππο Β΄(359-336 π.Χ.), βασιλιά της Μακεδονίας και πατέρα του Μ. Αλεξάνδρου. Γίνεται αναφορά στη δολοφονία του και στην πρόωρη ανάδειξη ενός νέου ηγέτη, του Μ. Αλεξάνδρου. Η αναφορά στην κωμόπολη Βεργίνα γίνεται διαθεματικά στα μαθήματα Γεωγραφίας και Ιστορίας, μια σύνδεση από το χθες στο σήμερα. Η σύγχρονη μικρή κωμόπολη στο νομό Ημαθίας, απέχει 13χμ. από τη Βέροια, την πρωτεύουσα του νομού και 70 χμ. από τη Θεσσαλονίκη. Με τη βοήθεια του Google Earth οι μαθητές/τριες εντοπίζουν γεωγραφικά την περιοχή. Η σύγχρονη Βεργίνα βρίσκεται κτισμένη στη θέση των αρχαίων Αιγών, πρωτεύουσα της αρχαίας Μακεδονίας. Με τη βοήθεια του Διαδικτύου, οι μαθητές/τριες παρακολουθούν μια διαδραστική περιήγηση στην ιστορία των Αιγών και στον αρχαιολογικό χώρο, από την ιστοσελίδα του Μουσείου της Βεργίνας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Presentations PresentationsPresentations
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Graphical User Interface Graphical User InterfaceGraphical User Interface
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Communicative context Communicative contextCommunicative context
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE