Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Πορτρετο του Λορδου Μπαιρον
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το πορτρέτο του Λόρδου Μπάιρον το ζωγράφισε ο Δανός Adam Friedel, ο οποίος βρέθηκε στην Ελλάδα από το 1821-1824. Ως στρατιωτικός θέλησε να συμπαρασταθεί στους Έλληνες, αλλά τελικά αξιοποίησε περισσότερο τη δεξιότητά του ως ζωγράφος. Σχεδίασε τις μορφές των αρχηγών της επανάστασης. Μετά την επιστροφή του Friedel στην Αγγλία, 24 πορτρέτα ηγετικών φυσιογνωμιών της Ελληνικής Επανάστασης έγιναν λιθογραφίες και επιχρωματίστηκαν από τον Άγγλο J. Bouvier. Τα πορτρέτα αυτά στη συνέχεια εκδόθηκαν και έτσι ευαισθητοποίησαν συνειδήσεις, ως τη συμπαράσταση της Ευρώπης στον αγώνα υπέρ των Ελλήνων. Ο Άγγλος Λόρδος Μπάιρον υπήρξε κορυφαίος ποιητής του Βρετανικού ρομαντισμού, είχε αριστοκρατική καταγωγή και ήταν ιδεολόγος και ανήσυχο πνεύμα. Διέθεσε την περιουσία του και τον εαυτό του στον αγώνα υπέρ των Ελλήνων, εγκαταλείποντας την άνετη ζωή που είχε. Υπήρξε εξέχον φιλέλληνας. Στην Ελλάδα ήρθε το 1809-1811 ως περιηγητής και επέστεψε το 1823, ενώ ένα χρόνο αργότερα πέθανε από πυρετό στο πολιορκημένο Μεσολόγγι, δίπλα στο Μαυροκορδάτο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός ρωτά τους/τις εκπαιδευόμενους/ες να πουν πώς συμβαίνει να γνωρίζουμε σήμερα τις μορφές των αρχηγών της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, με δεδομένο ότι τότε δεν υπήρχαν φωτογραφικές μηχανές. Οι εκπαιδευόμενοι/ες αναμένεται να σκεφτούν ότι πρόκειται για ζωγραφισμένα πορτρέτα. Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός τους παρουσιάζει στο βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο έργο, που είναι επιχρωματισμένη λιθογραφία του Λόρδου Μπάιρον. Τους εξηγεί ότι πορτρέτο το ζωγράφισε ο Adam Friedel, ενώ την επιχρωματισμένη λιθογραφία του ίδιου πορτρέτου τη φιλοτέχνησε ο Bouvier. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Μία ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες στο διαδίκτυο και να γράψει τη βιογραφία του Λόρδου Μπάιρον. Μια άλλη ομάδα επιλέγει και παρουσιάζει αποσπάσματα από το ποίημα που έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός με τίτλο: Ωδή εις τον θάνατον του Λόρδου Μπάιρον. Η τρίτη ομάδα σκέφτεται και γράφει τη σημασία που είχαν τα πορτρέτα των αρχηγών της Ελληνικής Επανάστασης, τα οποία αποφάσισε να ζωγραφίσει ο Δανός Adam Friedel, τόσο την εποχή εκείνη για την ευαισθητοποίηση των λαών της Ευρώπης, όσο και για τη σύγχρονη εποχή που δε θα μπορούσαμε να γνωρίσουμε τις φυσιογνωμίες αυτών των ηρώων. Η τέταρτη ομάδα αναλαμβάνει να σκεφτεί το σημείο αναφοράς ανάμεσα στον Άγγλο Λόρδο Μπάιρον και στον Δανό Adam Friedel (ήταν και οι δυο φιλέλληνες, είχαν και οι δυο καλλιτεχνικές τάσεις, ο Λόρδος Μπάιρον ποιητής και ο Adam Friedel ερασιτέχνης ζωγράφος και στήριξαν ο καθένας με τον τρόπο του τον αγώνα των Ελλήνων). Αφού οι ομάδες ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, τις παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους εκπαιδευόμενους να καταγράψουν στον πίνακα ή αν υπάρχει η δυνατότητα στο διαδραστικό πίνακα, γύρω από το πορτρέτο του Μπάιρον, λέξεις ή φράσεις που χαρακτηρίζουν την προσφορά και τη ζωή του Λόρδου Μπάιρον, όπως αλληλεγγύη, αλτρουισμός, ιδεαλιστής κλπ. Στη συνέχεια γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, με θέμα εάν και κατά πόσο πιστεύουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που στις μέρες μας κάνουν τρόπο ζωής τέτοιες έννοιες και αξίες ή εάν θεωρούν ότι υπάρχει κρίση αξιών στη σύγχρονη εποχή. Στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται εκτενέστερη αναφορά στην πολιορκία, καθώς και στα κυριότερα ιστορικά γεγονότα που προηγήθηκαν και ακολούθησαν την έξοδο του Μεσολογγίου. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται και πάλι σε ομάδες. Κάθε ομάδα αυτοσχεδιάζει και δημιουργεί μια δραματοποίηση με διάλογο που παρουσιάζει τις δύσκολες συνθήκες που βίωσαν οι πολιορκημένοι. Έπειτα, η κάθε ομάδα παρουσιάζει στις υπόλοιπες τη δική της δημιουργία. Επίσης, στο μάθημα της Γεωγραφίας και με τη βοήθεια του Google Earth περιηγούνται στο σύγχρονο Μεσολόγγι. Στο διαδίκτυο βρίσκουν μνημεία που υπάρχουν στο σημερινό Μεσολόγγι, σε ανάμνηση της πολιορκίας του. Σε ένα από αυτά αναγράφεται ότι: Κάθε ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου. Η φράση αυτή γίνεται θέμα γραπτής έκφρασης. Ο/η εκπαιδευτικός προκαλεί συζήτηση γύρω από τον τίτλο: Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, του ποιήματος που έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός. Στο μάθημα των Εικαστικών ο/η εκπαιδευτικός τους εξηγεί τον τρόπο λειτουργίας της λιθογραφίας, σύμφωνα με τον οποίο το λιπαρό μελάνι που εναποθέτουν σα σφραγίδα στο εξωτερικό ανάγλυφο, δεν αναμειγνύεται με το νερό που γεμίζει τις εσοχές. Όσο για την επιχρωμάτιση του αποτυπώματος της λιθογραφίας, μπορεί να αξιοποιηθεί μια πατάτα ως σφραγίδα. Κόβουμε την πατάτα στη μέση και χαράζουμε στην επιφάνειά της ένα σχέδιο. Ακουμπάμε τη χαραγμένη επιφάνεια σε λαδομπογιές ή νερομπογιές που έχουμε βάλει σε ένα πλαστικό πιάτο και τη χρησιμοποιούμε ως σφραγίδα. Αφού υπάρχει το περίγραμμα, στη συνέχεια οι μαθητές/τριες επιχρωματίζουν με το δικό τους τρόπο τη ζωγραφιά. Τα έργα όλων των μαθητών/τριών μπορούν να συνθέσουν ένα υπέροχο κολάζ.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2961
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα
> Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη
> Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Πόλεις CitiesΠόλεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας Graphical User InterfaceΓραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον Man-made environmentΑνθρωπογενές περιβάλλον > Πόλεις CitiesΠόλεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό SoftwareΛογισμικό > Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας Graphical User InterfaceΓραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator