Scene at a public bath, possibly in Istanbul.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτογραφία ταξιδιωτικού βιβλίου, η οποία απεικονίζει δημόσιο λουτρό - χαμάμ- ίσως στην Κωνσταντινούπολη, το 1787. Το Χαμάμ σαν συνήθεια ανάγεται από την εποχή των αρχαίων Aιγυπτίων ενώ επί Οθωμανικής εποχής έγινε αρκετά διαδεδομένο μέσο και τόπος συνάντησης για χαλάρωση, και ηρεμία. Τα χαμάμ στεγάζονταν σε χώρους που είχαν διάταξη μεντρεσέ ή παραδοσιακού τεμένους με θόλο και βοηθητικά δωμάτια. Είναι Κτίρια με σπουδαία αρχιτεκτονική και κάποια από αυτά τα έκτισε ο διάσημος Τούρκος αρχιτέκτονας Mimar Sinan. Το Μαθησιακό αντικείμενο ίσως είναι το Τσινιλί Χαμάμ, το οποίο αποτελεί το καλύτερο δείγμα από παλαιό Μεδρεσέ και σήμερα βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Χτίστηκε το 1782 και υπέστη ολική ανακαίνιση το 1910. Διαθέτει κινεζικό μάρμαρο και επίχρυση διακόσμηση. Επίσης σημαντικό μελέτης είναι και το χαμάμ Τσαγάλογλου που χτίστηκε το 1741 από τον Σουλτάνο Μαχμούτ Ι για να έχει έσοδα το συγκρότημα που περιείχε την Αγία Σοφία και την ισλαμική της βιβλιοθήκη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο αξιοποιείται από τους μαθητές πρώτα στο μάθημα της Ιστορίας δίνοντας πληροφορίες για τον πολιτισμό της Ανατολής. Οι μαθητές αναζητούν τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξαν τα χαμάμ στην κουλτούρα των Ανατολικών χωρών. Επιπλέον αναζητούν κοινά στοιχεία των Τουρκικών χαμάμ με αυτά της Δυτικής Ευρώπης. Σε ότι αφορά την Αισθητική Αγωγή οι μαθητές μελετούν την αρχιτεκτονική των λουτρών και τη συγκρίνουν με αυτή άλλων μνημείων που χτίστηκαν τη συγκεκριμένη εποχή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE