Απεικονιση του Νοτιου ανεμου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι γραφική απεικόνιση σε βιβλίο του Νότιου ανέμου, όπως αυτός είναι σκαλισμένος στον Πύργο των Ανέμων(Αέρηδες).Με το όνομα Αέρηδες καθιερώθηκε να λέγεται το αρχαίο μνημείο - κτίριο που βρίσκεται στους βόρειους πρόποδες της Ακρόπολης Αθηνών, στο χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς στην Πλάκα. Το μνημείο αυτό του οποίου το επίσημο όνομα είναι Ωρολόγιο του Κυρρήστου, θεωρείται πως το ανήγειρε ο Ανδρόνικος ο Κυρρήστης (ή Κύρρηστος), εξ ου και το όνομα. Πρόκειται για οκταγωνικό μαρμάρινο κτίριο, χωρίς κίονες, όπου στις ισάριθμες μετόπες του φέρονται ανάγλυφοι οι οκτώ κύριοι άνεμοι, εξ ου και αέρηδες. Φέρει δύο θύρες, μία προς Βορρά και μία προς Δυσμάς.Τα ονόματά των Ανέμων φέρονται χαραγμένα κάτω από το αντίστοιχο τμήμα του οκταγωνικού γείσου, οι οποίοι και είναι: ο Βορρέας (βόρειος), ο Καικίας (βορειοανατολικός), ο Απηλιώτης (ανατολικός), ο Εύρος (νοτιοανατολικός), ο Νότος (νότιος), ο Λιψ (Λίβας, νοτιοδυτικός), ο Ζέφυρος (δυτικός), και ο Σκίρων (βορειοδυτικός). Κάτω δε από κάθε τέτοια ανάγλυφη προσωποποίηση εγχάρακτες ακτίνες κατά διάφορους σχηματισμούς αποτελούσαν αυτούσια ηλιακό ρολόι.Το μνημείο αυτό θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός - ωρομετρικός σταθμός του κόσμου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ιστορική ζωγραφική απεικόνιση του νότιου ανέμου στον Πύργο των Αέρηδων, μπορεί να διδαχτεί και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης διαφοροποιημένα βέβαια, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας και σε πολλά μαθήματα. Στο δημοτικό μπορεί να παρουσιαστεί σε πρότζεκτ και έρευνες σχετικά με τα σημαντικότερα μνημεία της Αθήνας και να συνδυαστεί με επίσκεψη στο μνημείο. Ειδικότερα στα μαθήματα της Αισθητικής αγωγής μπορεί να διδαχτεί ως ένας τρόπος που οι Αρχαίοι παρουσίαζαν τα φυσικά φαινόμενα και ειδικότερα τους Ανέμους. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μπορεί να παρουσιαστεί σε πρότζεκτ για τους ανέμους και για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά τους (π.χ. νοτιάς- υγρασία) ενώ στο μάθημα της Ιστορίας μπορεί να συνδυαστεί με τη μελέτη της αντίστοιχης ελληνιστικής περιόδου και των μνημείων της. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση(Γυμνάσιο- Λύκειο- Επαγγελματική Εκπαίδευση) οι μαθητές με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού μπορούν να μελετήσουν στο μάθημα της Ιστορίας την Ιστορία του μνημείου και να αναλύσουν στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής τον ανθρωπομορφισμό του μνημείου καθώς και τη γενικότερη τάση των αρχαίων Ελλήνων να δίνουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά στα στοιχεία της φύσης. Στο μάθημα της τεχνολογίας- Αστρονομίας οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν αναλυτικότερα τη λειτουργία του μνημείου ως μετεωρολογικού σταθμού και να την παρουσιάσουν με ομάδες στην τάξη.Τέλος στο μάθημα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορούν να μελετήσουν τη βιωσιμότητα και τη φιλικότητα του μνημείου προς το περιβάλλον καθώς και την έννοια του μνημείου παγκόσμιας περιβαλλοντικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Σε όλα τα μαθήματα συνίσταται η ομαδοσυνεργατική διερευνητική μάθηση και η διαμόρφωση φύλλων εργασίας με την ανάλογη σκοποθεσία από τον εκπαιδευτικό. Το μαθησιακό αντικείμενο επομένως συνίσταται για πολλαπλές χρήσεις ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών, του εκπαιδευτικού και το μάθημα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
Astronomy AstronomyAstronomy
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE