Γιατζιδης Ιπποκρατης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτογραφία- πορτρέτο του Ιπποκράτη Γιατζίδη.Γιατρός, καθηγητής της παθολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με αξιόλογο κλινικό, διδακτικό και ερευνητικό έργο στη νεφρολογία. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στο Παρίσι (1955 - 59), στην Κλινική μεταβολικών νόσων. Διετέλεσε διευθυντής σε ερευνητικά εργαστήρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ανέλαβε την διεύθυνση του Ιατρικού Κέντρου Ερευνών της Γενεύης. Ίδρυσε το 1971 την Νεφρολογογική Κλινική του Αρεταίειου Νοσοκομείου όπου υπήρξε ο πρώτος Διευθυντής. Διετέλεσε πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Υπήρξε δάσκαλος και μέντορας πολλών ιατρών ερευνητών που διέπρεψαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπως του καθηγητή Δημήτρη Ωραιόπουλου,Από τα σπουδαιότερα έργα του είναι η ανάπτυξη το 1964, στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, της μεθόδου της αιμοπροσρόφησης με άνθρακα και της εφαρμογής της στην απομάκρυνση των εξωγενών τοξικών ουσιών και τη θεραπεία της ουραιμίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο Γιατζίδης Ιπποκράτης αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες Ελλήνων που διέπρεψαν στον τομέα της Ιατρικής έρευνας παγκοσμίως. Οι μαθητές του Λυκείου και ιδιαίτερα του τεχνολογικού Λυκείου μπορούν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να μελετήσουν το έργο και το βίο του αποκλειστικά ή κυρίως μέσα στα πλαίσια έρευνας σχετικά με τους νεοέλληνες επιστήμονες και τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια επιστημονική έρευνα και κληρονομιά. Πρόκειται για μια σύγχρονη προσωπικότητα που μπορεί να αποτελέσει πρότυπο αλλά και να αναδείξει στους μαθητές τη σημαντική προσφορά των σύγχρονων Ελλήνων στο παγκόσμιο επιστημονικό γίγνεσθαι. Μαθητές επίσης μπορούν να αναλάβουν να εξηγήσουν γιατί το έργο του ήταν σημαντικό αλλά και τη σημασία της προσφοράς στην Ελληνική κοινωνία ακόμη και σε δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που δεν ευνοούν την έρευνα. Επίσης μαθητές με τη μέθοδο πρότζεκτ μπορούν να αναδείξουν την προσφορά του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών αλλά και άλλων Ιδρυμάτων προώθησης της επιστημονικής και ακαδημαϊκής έρευνας στη χώρα μας. Είναι πολύ σημαντικό να αναδειχτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύγχρονες προσωπικότητες της Ελληνικής πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας που η συμβολή τους στην παγκόσμια έρευνα δεν είναι ευρέως γνωστή στους μαθητές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Biology BiologyBiology > Human Being and Health Human Being and HealthHuman Being and Health > Illnesses IllnessesIllnesses
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE