Σχολειο του Ρηγα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχέδιο του Δημήτρη Πικιώνη που απεικονίζει το Σχολείο του Ρήγα, όψη από τον περίβολο της μονής, του 1939. Το Ελληνομουσείο της Ζαγοράς, ή αλλιώς «Σχολείο του Ρήγα» όπως είναι σήμερα γνωστό αφού εκεί μαθήτευσε ο ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης Ρήγας Φεραίος, ιδρύθηκε στις αρχές του 18ου αιώνα και είναι το πιο παλιό σχολείο σε όλο το Πήλιο. Συνέβαλε στην πνευματική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής του Ανατολικού Πηλίου, όντας ένας εκπαιδευτικός φορέας παροχής υψηλής εκπαίδευσης στο οποίο μαθήτευσαν εκτός από τον Ρήγα και άλλες σπουδαίες προσωπικότητες όπως οι λόγιοι Άνθιμος Γαζής και Γρηγόριος Κωνσταντάς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες ανακαλύπτουν την Ιστορία της Νεότερης Ελλάδας μέσα από τις βιογραφίες σημαντικών προσωπικοτήτων. Στο Ελληνομουσείο της Ζαγοράς, μαθαίνουν πως μαθήτευσαν εκτός από τον Ρήγα και άλλες σπουδαίες προσωπικότητες όπως οι λόγιοι Άνθιμος Γαζής και Γρηγόριος Κωνσταντάς. Ένας εντελώς διαφορετικός προσανατολισμός της έρευνας θα μπορούσε να είναι η διερεύνηση της εκπαίδευσης των Ελλήνων στην διάρκεια της τουρκοκρατίας. Να μελετηθεί εάν λειτουργούσαν επίσημα ελληνικά σχολεία ιδρυθέντα από την ιδιωτική πρωτοβουλία Ελλήνων και την Εκκλησία και ποιά ήταν η αντιμετώπιση της κεντρικής εξουσίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE