Palamas Dimitrios
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο σκίτσο απεικονίζεται ο Δημήτριος Παλαμάς, ψάλτης, υμνογράφος και Σχολάρχης στο Μεσολόγγι, διευθυντής του ελληνικού σχολείου το οποίο αντιστοιχούσε στις τελευταίες τάξεις του σημερινού δημοτικού και στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου. Ο Δημήτριος Παλαμάς, θείος του ποιητή Κωστή Παλαμά, ανέλαβε να μεγαλώσει στο Μεσολόγγι τον επτάχρονο Κωστή και τα δύο αδέρφια του καθώς έμειναν ορφανά σε πολύ μικρή ηλικία. Ο Κωστής Παλαμάς έζησε με το θείο του από το 1867 ως το 1875, όταν αποφάσισε να εγκατασταθεί στην Αθήνα και να εγγραφεί στη Νομική Σχολή Αθηνών. Ο Κωστής Παλαμάς υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους ποιητές της γενιάς του 1880, οπαδός του δημοτικισμού που επηρέασε ιδιαίτερα την νεοελληνική ποίηση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχέδια εργασίας που αφορούν τη ζωή και το έργο του ποιητή Κωστή Παλαμά, αλλά και τις επιδράσεις που δέχτηκε στο έργο του από προσωπικότητες του οικογενειακού περιβάλλοντός του. Επίσης, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε σχέδια εργασίας στο γνωστικό αντικείμενο της αισθητικής αγωγής, τα οποία δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις τεχνικές ζωγραφικής και κυρίως στη σκιτσογραφία. Αξιοποιώντας τη διαθεματική προσέγγιση θα μπορούσαν να ενοποιηθούν οι προαναφερθείσες προτάσεις και να αναζητηθούν στοιχεία της ζωής του Κωστή Παλαμά μέσα από ζωγραφικούς πίνακες ή σκίτσα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE