Κωστης Παλαμας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια φωτοτσιγκογραφία, η οποία απεικονίζει τον Κωστή Παλαμά. Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1859 και πέθανε στην Αθήνα το 1943. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, αλλά και πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας, ιστορικός και κριτικός της λογοτεχνίας. Μαζί με τον Νίκο Καμπά και Γεώργιο Δροσίνη, ήταν οι πρωτοπόροι της Νέας Αθηναϊκής (ή Παλαμικής) Σχολής, η οποία καθιέρωσε τη Δημοτική, σε αντίθεση με την προγενέστερη Α’ Αθηναϊκή Σχολή με το επιτηδευμένο και πομπώδες ύφος. Σε ηλικία 6 χρονών έχασε και τους δύο γονείς του, έτσι αναγκάστηκε αυτός και τ’ αδέλφια του, να ζήσουν οκτώ δύσκολα χρόνια με τον θείο τους Δημήτρη Παλαμά στο Μεσολόγγι, που ήταν ο τόπος καταγωγής τους. Το γεγονός αυτό επηρέασε τον ευαίσθητο ψυχισμό του, όπως φαίνεται και από τα ποιήματα που αναφέρονται στην παιδική του ηλικία. Από το μεγάλο έργο του ξεχωρίζουν «Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου (1907)», «Η Φλογέρα του Βασιλιά (1910)» κ.α.Πρέπει να μνημονεύσουμε ότι, η κηδεία του μετατράπηκε σε μια μεγάλη αντιφασιστική διαδήλωση κατά των Γερμανών κατακτητών, με τον Άγγελο Σικελιανό κατά την ανάγνωση του επικήδειου του, να λέει τη φράση: «Σε αυτό το φέρετρο ακουμπά η Ελλάδα» και όλος ο λαός έψελνε τον Εθνικό ύμνο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, ώστε με αφορμή την εικόνα να αναγνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητή και να συζητηθούν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στην Νεοελληνική ποίηση. Θα μπορούσε η εικόνα να γίνει η αφορμή για μια έρευνα, σχετικά με τη διαφορά της παλιάς γενιάς ποιητών (Α’ Αθηναϊκή Σχολή) και της νέας γενιάς (Νέα Αθηναϊκή Σχολή) που εκπροσωπούσε ο ποιητής. Στο πλαίσιο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσε κάθε ομάδα μαθητών να αναλάβει να μελετήσει ένα έργο του ποιητή και να το παρουσιάσει στην ολομέλεια. Επίσης, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών θα μπορούσαν να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο, τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν από την ανάγνωση ποιημάτων ή και να εικονογραφήσουν ποιήματα του Μεγάλου μας ποιητή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Poems - Songs Poems - SongsPoems - Songs
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE