Οι μαθητές μπορούν αφού συζητήσουν ομαδικά, να περιγράψουν ποια είναι τα εικονιζόμενα πρόσωπα και να υποθέσουν ποιες είναι οι σκέψεις και τα συναισθήματά τους κατά τη φωτογραφικά αποτυπωμένη χρονική στιγμή. Μπορούν να προτείνουν ήχους για να <<επενδύσουν>> την εικόνα, φωνές, συνθήματα, ιαχές, χειροκροτήματα. Προτείνεται ακόμη να αναζητήσουν επιπρόσθετες φωτογραφικές και προφορικές μαρτυρίες είτε σε αρχεία, μουσεία στην περιοχή τους είτε στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά αναφέρονται το Αρχείο Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (Α.Σ.Κ.Ι), η Εταιρεία Διάσωσης Ιστορικών Αρχείων (Ε.Δ.Ι.Α. ΑΘήνας, Ε.Δ.Ι.Α. Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας), η Πανελλήνια Οργάνωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης (Π.Ο.Α.Ε.Α.), το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (Ι.Μ.Ε.). Είναι σημαντικό οι μαθητές να καταγράφουν επίσης την πηγή από την οποία προέρχεται η μαρτυρία που χρησιμοποιούν. Προτείνεται ακόμη οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες για τις αντιστασιακές οργανώσεις που έδρασαν κατά την περίοδο 1941-1944. Επιπρόσθετα <<ζωντανεύοντας την ιστορία>> μπορεί να προσκληθεί στην τάξη ένα μέλος αντιστασιακής οργάνωσης και να καταθέσει τη δική του προσωπική μαρτυρία.