Impost block from Eleusis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το επίκρανο είναι «αρχιτεκτονικό μέλος που τοποθετείται στην κορυφή της παραστάδας ή του πεσσού» (Λεξικό της κοινής νεοελληνικής-Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών του Α.Π.Θ). Σύμφωνα με την εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, επίκρανο παραστάδας είναι «η επίστεψη τετραγωνικής κολόνας, στην οποία καταλήγει κάθε πλευρικός τοίχος στην πρόσοψη ναού». Το συγκεκριμένο επίκρανο, πιθανό δημιούργημα της Ελληνιστικής περιόδου, είναι επηρεασμένο από τον Ιωνικό ρυθμό. Αποτυπώθηκε στο βιβλίο «The Antiquities of Athens» από τους Βρετανούς περιηγητές-αρχιτέκτονες James Stuart και Nicholas Revett το 1816.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μαθήματα της Ιστορίας και της Ιστορίας της τέχνης για θεματικές διδασκαλίες σχετικές με την Αρχιτεκτονική, τους αρχαίους ναούς και τον γλυπτικό διάκοσμό τους. Οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχοληθούν με τους τρείς κύριους ρυθμούς της αρχαιότητας (δωρικό, ιωνικό και κορινθιακό) και στην συνέχεια με τις επιρροές που αυτοί άσκησαν στην μετέπειτα αρχιτεκτονική τέχνη. Ως άσκηση δημιουργικότητας, προτείνεται να σχεδιάσουν τους τα δικά τους κιονόκρανα ή επίκρανα βασισμένα στην φαντασία τους και σε δικούς τους προσωπικούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE