Χωρικος ταΐζει γαλοπουλες
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ασπρόμαυρο αρνητικό φωτογραφίας του Νικόλαου Τομπάζη (1894-1986), που απεικονίζει ένα χωρικό να ταΐζει γαλοπούλες στο Μαρούσι το 1951 και μας δίνει στοιχεία από τη ζωή και την καθημερινότητα των κατοίκων την εποχή εκείνη. Ο Νικόλαος Τομπάζης από νεαρή ηλικία έδειξε τη μεγάλη αγάπη του για τη φωτογραφία. Οι πρώτες του φωτογραφίες χρονολογούνται από το 1912 έως το 1916 και τις συγκέντρωσε σε ένα χειροποίητο λεύκωμα με τίτλο «Ελλάς – Περιηγήσεις 1912-1916». Το αρχείο του αριθμεί συνολικά γύρω στα 30.000 αρνητικά και μεγάλο αριθμό πρωτότυπων εκθεσιακών τυπωμάτων. Τιμήθηκε με τη διάκριση του μέλους της Fédération de l’Art Photographique της Ελβετίας. Το 1997 το αρχείο του δωρίστηκε από τους απογόνους του στο Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στο Δημοτικό Σχολείο,ώστε οι μαθητές να προσδιορίσουν τις αλλαγές του φυσικού περιβάλλοντος και της ζωής των κατοίκων στα προάστια της Αθήνας και να είναι ικανοί να προσδιορίσουν τις ανθρώπινες επεμβάσεις και να τις συσχετίσουν με τις ανάγκες του ανθρώπου. Εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να προσδιορίσουν τις θετικές και αρνητικές συνέπειες της επέμβασης του ανθρώπου στο περιβάλλον και να εντοπίζουν περιβαλλοντικά προβλήματα, ώστε να ευαισθητοποιούνται σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Μπορεί να δοθεί ένα φύλλο εργασίας όπου να υπάρχει ένας πίνακας στην πρώτη στήλη με τεχνικά έργα (γέφυρα, σήραγγα, έργα συγκοινωνίας – μετρό/σιδηροδρομική γραμμή-, δρόμοι, λιμάνι, δεξαμενές ύδρευσης κ.λπ..) και στη δεύτερη στήλη να σημειώσουν τα παιδιά τι υπάρχει στον τόπο τους. Στη συνέχεια οι μαθητές μπορούν να παρουσιάσουν εργασίες στις οποίες να απαριθμήσουν και να καταγράψουν τα τεχνικά έργα που έγιναν στον τόπο τους τα τελευταία χρόνια και να συζητήσουν για την αναγκαιότητά τους, απαριθμώντας ταυτόχρονα και τα προβλήματα που προκάλεσαν στο φυσικό περιβάλλον του τόπου τους οι επεμβάσεις του ανθρώπου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν κάποια έργα του του διάσημου φωτογράφου Νικόλαου Τομπάζη και να εκτιμήσουν την αξία της φωτογραφικής απεικόνισης στιγμιότυπων της καθημερινής ζωής, ώστε να ενεργοποιηθούν και οι ίδιοι ως φωτογράφοι.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE