Οι μαθητές στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης συμμετέχοντας σε ομαδικές ερευνητικές εργασίες σχετικά με την ανάπτυξη των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία του λιμανιού της Κέρκυρας για να γνωρίσουν τον αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό σχεδιασμό του λιμανιού γύρω στο 1870, να τον συγκρίνουν με το σημερινό και να επισημάνουν τα θετικά και αρνητικά αποτελέσματα της ανάπτυξης. Επίσης στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές με αφορμή το λιμάνι της Κέρκυρας και μελετώντας τα λιμάνια ως χώρους μέσω των οποίων εκτελούνται οι θαλάσσιες μεταφορές των κατοίκων, μπορούν να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και να ερευνήσουν γενικότερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μπορούν να συγκρίνουν τα Μ.Μ.Μ. και Συγκοινωνίας στον άξονα του χρόνου, να ονομάζουν και να καταγράφουν τα Μ.Μ.Μ. άλλοτε και τώρα, να ταξινομούν τα Μ.Μ.Μ. σε στεριά, αέρα και θάλασσα, να συνδέουν την παρουσία συγκοινωνιακών και μεταφορικών δικτύων με την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών του ανθρώπου, να αναγνωρίζουν τη σημασία τήρησης κανόνων ασφαλούς μετακίνησης και μεταφοράς, να εξοικειωθούν με τα βασικά σήματα του θαλάσσιου κώδικα μεταφοράς και να εντοπίζουν τα προβλήματα που δημιουργεί η υπερανάπτυξη των Μ.Μ.Μ.