Η διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου αποτέλεσε από την αρχαιότητα σημαντικό πολιτειακό θέμα καθώς η δημιουργία της διώρυγας θα έλυνε πολλά προβλήματα και θα διευκόλυνε τη ναυσιπλοΐα και το εμπόριο. Ήδη από την εποχή του Περίανδρου, περί το 602 π.Χ., άρχισαν οι προσπάθειες κατασκευής της διώρυγας. Ο Περίανδρος τελικά αρκέστηκε στη δημιουργία της διόλκου. Από τότε μέχρι το 1893, όταν η διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου ήταν πλέον πραγματικότητα, πολλοί επιχείρησαν αυτό το μεγάλο και εξαιρετικά σημαντικό έργο. Ωστόσο, οικονομικοί, κοινωνικοί και τεχνολογικοί λόγοι δυσχέραιναν την ολοκλήρωση των εργασιών. Αυτή η πολυπλοκότητα καθυστέρησε το έργο περί τους 25 αιώνες, διότι τα τοπικά συμφέροντα της πόλης της Κορίνθου συναντούσαν την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση της πολιτείας από ένα εξαιρετικά δαπανηρό έργο. Τελικά, η κυβέρνηση Τρικούπη θα πραγματοποιήσει το έργο, τα εγκαίνια του οποίου θα γίνουν στις 25 Ιουλίου 1893, μέσα σε μια μεγαλοπρέπεια που δικαιολογεί τη σπουδαιότητα και την σημαντική του σχέση με την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Στη φωτογραφία του Αναστάσιου Γαζιάδη, αποτυπώνονται οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου. Οι εργασίες άρχισαν ταυτόχρονα και από τις δύο παραθαλάσσιες περιοχές του Ισθμού. Πρόκειται για ένα φωτογραφικό αποτύπωμα, το οποίο ως ιστορικό τεκμήριο, μπορεί να μας προσανατολίσει στην εικόνα της περιοχής πριν την ολοκλήρωση των εργασιών, ενώ η προοπτική λήψης της φωτογραφίας κάνει εμφανές και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του έργου ως μεγαλόπνοο.