Papakostas Achilleas/ Self Portrait
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο παρουσιάζεται το πορτραίτο του ζωγράφου Αχιλλέα Παπακώστα, σε ένα έργο φιλοτεχνημένο από τον ίδιο στα 1992. Η τοποθέτηση του προσώπου σε ένα μονόχρωμο και άτονο φόντο σε συνδυασμό με την υπόλοιπη χρωματική τονική ισορροπία του έργου βοηθά στην εστίαση στα χαρακτηριστικά του εικονιζόμενου προσώπου χωρίς την αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από τις χωροχρονικές αναφορές της δημιουργίας. Σε αυτό συμβάλλει επίσης η υπαινικτικότατα του βλέμματος του εικονιζόμενου προσώπου, η καθαρότητα στην καταγραφή των σχημάτων αλλά και των χρωμάτων στο πρόσωπο του καλλιτέχνη αλλά κυρίως η απουσία ενός ξεκάθαρου αφηγηματικού πυρήνα στο έργο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αυτοπροσωπογραφία του Αχιλλέα Παπακώστα μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου της Γλώσσας, για την εξάσκηση των μαθητών/τριών στην περιγραφή ενός προσώπου. Μέσα από την ενασχόληση των μαθητών/τριών με πορτραίτα, όπως αυτό που παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο, είναι εφικτό το γεφύρωμα ανάμεσα στη δυνατότητα αποτύπωσης και εστίασης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και την προφορική ή και γραπτή καταγραφή τους, ενώ ταυτόχρονα γίνεται πιο λειτουργική η εστίαση στη λειτουργία και τη χρήση των επιθέτων.
Η ένταξή της δραστηριότητας στο κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο (με τον ορισμό της αυτοπροσωπογραφίας ως αναγνωριστικού στοιχείου μιας έρευνας υπόπτου ή μιας αναζήτησης ενηλίκου) θα μπορούσε να προσανατολίσει τους μαθητές/τριες στην επιλογή των κατάλληλων επιθέτων για την όσο το δυνατό πιστή αναπαράσταση του προσώπου και μεταφορά από τον ζωγραφικό πίνακα στο κείμενο, με λεπτομερή αναφορά στο σχήμα του προσώπου (ωοειδές/ οβάλ, μακρόστενο, οστεώδες, κοκκαλιάρικο, λυπημένο, νεανικό, αδύνατο, συμπαθητικό, σκοτεινό, ήρεμο, ανήσυχο) στα μαλλιά (κοντά, πυκνά, μαύρα, σπαστά, φουντωτά, κουρεμένα, χτενισμένα, απεριποίητα), στα μάτια (μικρά, πράσινα, αμυγδαλωτά, σχιστά, βαθουλωτά, εκφραστικά) και σε άλλα χαρακτηριστικά του εικονιζόμενου ατόμου (ανασηκωμένη, μεγάλη, πλακουτσωτή, χαριτωμένη ... μύτη, κλεισμένα, χοντρά, σαρκώδη... χείλη...).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Description DescriptionDescription
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Morphology MorphologyMorphology > Adjectives AdjectivesAdjectives
TEACHING APPROACH
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Παπακώστας Αχιλλέας, Papakostas Achilleas
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE