Ξυλουργικος τορνος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Κεντρικό θέμα της εικόνας αποτελεί ένας ξυλουργικός τόρνος. Πρόκειται για τόρνο που ανήκει στην ιδιοκτησία του επιπλοποιού Γιάννη Πάριου (1999) και χρησιμοποιείται στην επιπλοποιία και ιδιαίτερα στη σαμαροποιία (κλάδος δευτερεύουσας βιομηχανικής δραστηριότητας). Ο επιπλοποιός διατηρούσε δικό του εργαστήριο από το 1951 στη Χώρα της Κιμώλου. Κατασκεύαζε σαμάρια, αλέτρια, διάφορα γεωργικά εργαλεία για κατεργασία βαμβακιού αλλά και έπιπλα, κυρίως παραδοσιακούς καναπέδες και κασέλες. Διέθετε κορδέλα, σύνθετο και ποδοκίνητο προπολεμικό τόρνο. Χρησιμοποιούσε σουηδικό ξύλο, αγριλιές για τα σαμάρια και διάφορα άλλα είδη ξυλείας που προμηθευόταν από την Αθήνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μελέτη μαθημάτων σχετικών με την εξέλιξη της τεχνολογίας στον βιομηχανικό κλάδο και να γίνει σύγκριση των μέσων/εργαλείων που χρησιμοποιούνταν στην κατασκευή ξύλινων αντικειμένων παλιά και στα μέσα/εργαλεία της σύγχρονης βιομηχανικής παραγωγής. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και ιδιαίτερα στις τεχνικές και στα μέσα επεξεργασίας του ξύλου, καθώς και στις κατασκευές ξύλινων αντικειμένων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Technological evolution Technological evolutionTechnological evolution
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΚΛΑΤΖΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE