Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Θεατρικο Εργο του Νεοελληνικου Διαφωτισμου
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό απεικονίζει ένα θεατρικό έργο, από εκείνα που είχαν συντεθεί στην προεπαναστατική περίοδο, στο πλαίσιο του κινήματος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Ο συγγραφέας είναι ο Γεώργιος Λασσάνης ( ψευδώνυμο Γοργίδας Λασσάνιος) και το έργο εκδόθηκε το 1820 στη Μόσχα της Ρωσίας. Ο Γεώργιος Λασσάνης (1793 - 1870) ήταν λόγιος και πολιτικός από την Κοζάνη. Ο Γ. Λασσάνης ανέπτυξε δραστηριότητα ως συγγραφέας, δραματουργός και δάσκαλος, ενώ παράλληλα συμμετείχε στην επανάσταση του 1821. Ήταν συνεργάτης του Αλ. Υψηλάντη και βοήθησε στην προετοιμασία της ελληνικής επανάστασης στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες. Μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους κατέλαβε υψηλά αξιώματα. Το έργο είναι γραμμένο με τη μορφή ερωταποκρίσεων μεταξύ της προσωποποιημένης Ελλάδος και ενός περιηγητή, που την επισκέφθηκε. Ο περιηγητής (που μάλλον είναι ο συγγραφέας) ασκεί κριτική σε πρόσωπα, θεσμούς και καταστάσεις από την αρχαιότητα μέχρι την εποχή του. Ο συγγραφέας μοιάζει να είναι επηρεσμένος από έργα του Ρήγα Βελεστινλή ( " Φυσικής απάνθισμα για τους αγχίνους και φιλομαθείς Έλληνας" και " Σχολείο των ντελικάτων εραστών") και από το έργο " Ελληνική Νομαρχία" Ανωνύμου Έλληνος, που γράφτηκαν την ίδια περίπου περίοδο.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας και ειδικότερα του κινήματος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Ο συγγραφέας του θεατρικού έργου ασκεί κριτική σε πρόσωπα, θεσμούς και καταστάσεις της ελληνικής κοινωνίας από την αρχαιότητα μέχρι την εποχή του. Έτσι, με αφορμή τη μελέτη επιλεγμένων χωρίων του βιβλίου, δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν κάποια κείμενα της προεπαναστατικής περιόδου, που εντάσσονται στο κίνημα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, ενός κινήματος, που προετοίμασε την Ελληνική Επανάσταση. Στο πλαίσιο της συνεργατικής μεθόδου, μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να συγκεντρώσουν κείμενα από διαφορετικούς λογίους του Νεοελληνικού Διαφωτισμού ( Αδ. Κοραής- "Παπατρέχας", Ρήγας Βελεστινλής -" Φυσικής απάνθισμα", Ανώνυμος-¨Ελληνική Νομαρχία" ), τα οποία να έχουν θεατρική μορφή, ώστε οι μαθητές να συγκρίνουν τις απόψεις των συγγραφέων, τη γλώσσα που χρησιμοποιούν, την τεχνική κ.α. Οι μαθητές, μέσα από αυτή τη διεργασία θα έχουν την ευκαιρία να απποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την αξία και τη σημασία του κινήματος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, καθώς και για τον καθοριστικό ρόλο των εμπόρων και των ελληνικών παροικιών στην εξέλιξή του μέσα στο χρόνο.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3190

LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Λυσάνιος, Γοργίδας
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator