Μαρια, πριγκηπισσα της Ελλαδας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι αναπαραγωγή έργου τέχνης (ασπρόμαυρη φωτοτσιγκογραφία) που απεικονίζει τη Πριγκίπισσα Μαρία της Ελλάδας και Δανίας (1876- 1940). Γεννήθηκε στην Αθήνα, νεότερη αδελφή του Κωνσταντίνου Ι, του Πρίγκιπα Γεωργίου της Ελλάδα . Η Μαρία ήταν μεγαλύτερη αδελφή του πρίγκιπα Ανδρέα της Ελλάδας (πατέρας του ο πρίγκιπας Φίλιππος, Δούκας του Εδιμβούργου), του Πρίγκιπα Χριστόφορου της Ελλάδας , καθώς και της βραχύβιας πριγκίπισσας Όλγας. Η οικογένειά της την αποκάλεσε "Minnie", όπως την πατρική θεία της, την αυτοκράτειρα Μαρία Feodorovna της Ρωσίας . Αυτή και η ξαδέλφη της παντρεύτηκαν αδέλφια, δύο Ρομανόφ και έμειναν μαζί σε πολλές περιπτώσεις. Αρνήθηκε να παντρευτεί εάν δεν εξασφάλιζε τη θέση της στη γραμμή διαδοχής στον ελληνικό και Δανικό θρόνο, και κατέστησε σαφές ότι δεν ήταν ερωτευμένη με το Μεγάλο Δούκα, όταν τον παντρεύτηκε, αλλά αυτός ήλπιζε ότι τα συναισθήματά της θα άλλαζαν στο χρόνο . Καθώς μεγάλωνε, η Μαρία άδραξε την ευκαιρία να περνά περισσότερο χρόνο στο εξωτερικό, δήθεν για την υγεία των παιδιών της, αλλά και να περνούν περισσότερο χρόνο μακριά από το σύζυγό της. Ήταν στη Μεγάλη Βρετανία, όταν Παγκόσμιος Πόλεμος ξέσπασε και δεν επέλεξε να επιστρέψει στη Ρωσία.Έγινε χήρα στις 30 Ιανουαρίου του 1919, όταν ο σύζυγός της δολοφονήθηκε από τους Μπολσεβίκους. Στις 16 Δεκεμβρίου, 1922, η Μαρία θα ξαναπαντρευτεί το ναύαρχο Περικλή Ιωαννίδη στο Βισμπάντεν. Η Μεγάλη Δούκισσα Μαρία Georgievna πέθανε στην Αθήνα κατά τη διάρκεια του ελληνο-ιταλικού πολέμου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτο- πορτρέτο της Μαρίας, πριγκίπισσας της Ελλάδος. Στο μάθημα της αισθητικής αγωγής οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν μέσω της πολυτροπικής, συναισθητικής προσέγγισης των εικόνων, να προσπαθήσουν να αποκρυπτογραφήσουν τα συναισθήματα, τα μηνύματα, και τις λειτουργίες της εικόνας της πριγκίπισσας. Σε περίοδο πολέμου (1913) η πριγκίπισσα εμφανίζεται νωχελική και ανέμελη να κοιτάζει με σχεδόν "λάγνο" και "υπεροπτικό" ύφος το θεατή χωρίς να εστιάζει το βλέμμα της σε αυτόν, Η υπογραφή Μαρία χωρίς τον τίτλο ευγενείας δίνει ένα "λαϊκό" τόνο στο παρουσιαστικό της, προσδίδοντάς της μια οικειότητα με τον απλό πολίτη. Οι μαθητές μπορούν να παροτρυνθούν να αναλύσουν τα συναισθήματα που τους προκαλεί η εικόνα σε συνδυασμό με όσα θα διδαχτούν στα μαθήματα της Ιστορίας και των κοινωνικών και πολιτικών επιστημών σχετικά με τη λειτουργία της μοναρχίας ως πολίτευμα αλλά και το ρόλο της βασιλικής οικογένειας στα ιστορικά και πολιτειακά πράγματα της νεότερης Ελλάδας, γεγονότα στα οποία δεν επέλεξε να συμμετέχει άμεσα η Μαρία, αλλά επιδίωξε σθεναρά να μη χάσει κανένα δικαίωμα διαδοχής ούτε στον ελληνικό αλλά ούτε στο Δανικό θρόνο. Τέλος ειδική αναφορά στο μάθημα της Ιστορίας μπορεί να κάνει ο εκπαιδευτικός σχετικά με την τελευταία Βασιλική οικογένεια της Ρωσίας με την οποία συνδέθηκε οικογενειακώς η Μαρία, αλλά και πάλι επέλεξε από απόσταση ασφαλείας (αποσύρθηκε στην Αγγλία) να μην εμπλακεί στα γεγονότα της Οκτωβριανής Επανάστασης, χωρίς όμως ποτέ να αποποιηθεί αυτή και τα παιδιά της του Ρωσικούς αυτοκρατορικούς της τίτλους. Ο αμφιλεγόμενος ρόλος της Μαρίας μπορεί να γίνει και βιογραφία από τους μαθητές που θα συνοδευτεί και από το φωτογραφικό της πορτρέτο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE