Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στο κεφάλαιο που αναφέρεται στην Επανάσταση του 1821. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ναυμαχίες στις οποίες συμμετείχε ο Γεώργιος Σαχτούρης (από τις σημαντικότερες ήταν η απελευθέρωση της Χίου και της Σάμου το 1821, η ανακατάληψη της Χίου το 1824 μετά την καταστροφή των Ψαρών, οι ναυμαχίες της Μυκάλης, του Γέροντα, του Καφηρέα, ο ανεφοδιασμός των πολιορκημένων στο Μεσολόγγι το 1826, η πυρπόληση του Αιγυπτιακού στόλου στην Αλεξάνδρεια το 1827), σημειώνοντας μάλιστα και μεγάλες επιτυχίες για την ελληνική πλευρά. Για τον λόγο αυτό οι ζωγράφοι αποτύπωσαν τη μορφή του πολλές φορές σε πίνακες ζωγραφικής, τους οποίους επίσης μπορούν να αναζητήσουν οι μαθητές.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας για την αναζήτηση της ρίζας των οικογενειακών ονομάτων. Ο πατέρας του, Δημήτριος Πολύγκαιρος, εξαιρετικός καραβομαραγκός της εποχής εκείνης, κατασκεύασε ένα μεγάλο σκαρί που έμοιαζε με τα Ιταλικά ιστιοφόρα, τα λεγόμενα σαχτούρια. Από κει έλαβε το προσωνύμιο Σαχτούρης, το οποίο επικράτησε τελικά και ως οικογενειακό επίθετο. Με αφορμή αυτό το γεγονός, οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν την ετυμολογία των ονομάτων άλλων αγωνιστών του '21 ή και των δικών τους ονομάτων.
Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσουν οι μαθητές το οικογενειακό δέντρο του Γεώργιου Σαχτούρη, αφού καταγόταν από μεγάλη ναυτική οικογένεια της Ύδρας και τα μέλη της φτάνουν μέχρι και τη σύγχρονη εποχή, με πιο γνωστό τον ποιητή Μίλτο Σαχτούρη (1919-2005).