Ιφιγενεια η εν Αυλιδι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το ψηφιακό αυτό αντικείμενο αφορά μία από τις πρώτες ελληνικές εκδόσεις έργων αρχαίων Ελλήνων τραγικών, στην προκειμένη περίπτωση της " Ιφιγένειας της εν Αυλίδι" του Ευριπίδη, που πραγματοποιήθηκε το 1915 στην Αθήνα από το δάσκαλο Δημήτριο Γουδή. Ο Δημήτριος Γουδής υπήρξε διακεκριμένος εκπαιδευτικός. Γεννήθηκε στην Τρίπολη το 1875 και πέθανε στην Αθήνα το 1939. Μετά από τις εγκύκλιες σπουδές σπούδασε Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, από όπου αποφοίτησε το 1894 ως αριστούχος. Από το 1899 έως το 1910 υπηρέτησε ως καθηγητής γυμνασίου στην Τρίπολη. Το 1910 μετατέθηκε στο "Πρότυπο Κλασικό Γυμνάσιο" που ήταν την εποχή εκείνη προσαρτημένο στο Διδασκαλείο Μέσης Εκπαιδεύσεως στην Αθήνα και το 1920 έγινε γυμνασιάρχης του. Το 1930 τα δυο σχολεία συγχωνεύτηκαν στην "Βαρβάκειο Πρότυπο Σχολή", της οποίας ανέλαβε τη διεύθυνση. Την επόμενη χρονά ο Δ. Γουδής αποχώρησε από την εκπαίδευση. Πέθανε το 1939. Έγραψε διάφορα πονήματα, μεταξύ των οποίων «Τα μυστήρια της Ελευσίνος» (εκδ. «Δημιουργία»). Ο Δ. Γουδής κληροδότησε όλη την περιουσία του στον Δήμο Τριπόλεως με την εντολή την ίδρυση εντός πενταετίας μεγάλου διδακτηρίου, που θα στέγαζε όλα τα σχολεία της πόλης , ή άν αυτό δεν καταστεί δυνατόν, τη διάθεση του ίδιου ποσού για υποτροφίες στο εξωτερικό Αρκάδων πτυχιούχων της κλασικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Λόγω του πολέμου όμως, το κληροδότημα δεν αξιοποιήθηκε έγκαιρα, ενώ μεγάλο μέρος έχασε την αξία του. Τελικά απέμεινε για αξιοποίηση ένα πολύ μικρό μέρος του κληροδοτήματος. Ο Ευριπίδης στο έργο αυτό αξιοποιεί το μύθο του τρωϊκού πολέμου και τον επεξεργάζεται με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Η έκδοση αυτή περιλαμβάνει το κείμενο στο πρωτότυπο με κριτική και σχόλια, που είναι γραμμένα σε γλώσσα καθαρεύουσα. Η εποχή της έκδοσης αυτής απηχεί τη γλωσσική διαμάχη μεταξύ καθαρευουσιάνων και Δημοτικιστών, που είναι ιδιαίτερα έντονη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και ειδικότερα για τη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης και με αφορμή τη μελέτη συγκεκριένων αποσπασμάτων από το κείμενο ή τα σχόλια του βιβλίου, μπορεί να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν σε ομάδες τον τρόπο αξιοποίησης του ίδιου μύθου ( Αγαμέμνονας, Ιφιγένεια, Κλυταιμνήστρα, Τρωϊκή εκστρατεία) από άλλους τραγικούς ποιητές ( π.χ. Σοφοκλής -Ορέστεια), ή σε άλλα έργα του Ευριπίδη ( Ιφιγένεια εν Ταύροις). Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα μπορέσουν να γνωρίσουν τον τρόπο γραφής, τις τεχνικές, τη γλώσσα, που χρησιμοποιούν διαφορετικοί τραγικοί ποιητές ( Ευριπίδης, Σοφοκλής) και να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με την τραγωδία και τη δραματική ποίηση. Επιπλέον, οι μαθητές παρακολουθώντας βίντεο από διαφορετικές παραστάσεις των έργων αυτών είτε στη σελίδα : www.youtube.com είτε στα ψηφιακά αρχεία της ΕΡΤ: www.ertarchives.gr είτε στη σελίδα του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ : www.nationaltheater.gr, μπορούν να έχουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την αρχαία τραγωδία, τη σημασία της, καθώς και την ερμηνευτική προσέγγιση του κάθε έργου από το σκηνοθέτη της παράστασης. Οι γνώσεις και οι εμπειρίες αυτές θα είναι πολύτιμες είτε για την παραγωγή ενός σχετικού γραπτού κειμένου είτε για την πραγματοποίηση κάποιου πολιτιστικού προγράμματος είτε στο πλαίσιο του μαθήματος ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3241
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Dramatic poetry Dramatic poetryDramatic poetry
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ευριπίδης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE