Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Ιστορίας και της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, μπορούν α) να ερμηνεύσουν τον όρο "οβελίσκος" β) να περιγράψουν αναλυτικά τα καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά του οβελίσκου και της κολόνας γ) να αναζητήσουν υλικό στο διαδίκτυο για τον οβελίσκο της Κλεοπάτρας και την κολόνα του Διοκλητιανού ή του Πομπήιου και να παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους τις πρόσθετες πληροφορίες. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν τον συγκεκριμένο οβελίσκο με άλλους αιγυπτιακούς οβελίσκους, τους οποίους θα αναζητήσουν στο διαδίκτυο. Η εικόνα αποτελεί αφόρμηση, για να να μελετήσουν οι μαθητές το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται τα δύο έργα. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής, η εικόνα αποτελεί αφορμή για την παρατήρηση των δύο μνημείων της αρχαίας αιγυπτιακής γλυπτικής τέχνης. Οι μαθητές μπορούν α) να αναπαραστήσουν σχηματικά τα δύο αντικείμενα και β) να συγκρίνουν αρχιτεκτονικά τα έργα με άλλα παρόμοια διαφορετικής εποχής και πολιτισμού, τα οποία θα αναζητήσουν στο διαδίκτυο.