Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Nεολιθικος οικισμος στο Αχλαδοχωρι Σερρων
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για επιστημονικό άρθρο, ανάτυπο από τον πέμπτο τόμο του περιοδικού «Σίρις», του Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Σερρών. Αποτελείται από 16 σελίδες και περιλαμβάνει 23 υποσημειώσεις, 12 εικόνες και 2 σχέδια. Αναφέρεται στον εντοπισμό, από το συγγραφέα του άρθρου, ενός νεολιθικού οικισμού σε χαμηλό λόφο κοντά στο χωριό Αχλαδοχώρι, της επαρχίας Σιντικής. Στην επίπεδη κορυφή του λόφου, όπου είχε προηγηθεί αρχαιοκαπηλική δράση, εντοπίστηκαν τμήμα τοιχοδομίας και ευρήματα νεολιθικής εποχής, όπως όστρακα από πήλινα αγγεία και μια λίθινη αξίνα. Το άρθρο δομείται με τον τυπικό τρόπο των αρχαιολογικών, επιστημονικών, ανακοινώσεων για προϊστορικά ευρήματα. Προηγείται αναφορά στο τοπίο και τη γεωμορφολογία της θέσης, συνοδευόμενη από τοπογραφικό χάρτη και ακολουθεί η περιγραφή των κατά χώρα ευρημάτων της επιφανειακής έρευνας. Όλα τα παραπάνω τεκμηριώνονται με φωτογραφίες και σχέδια. Κατόπιν, συζητείται, γενικά, η μορφή των νεολιθικών οικισμών, το φυσικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται και η γεωργοκτηνοτροφική οικονομία που χαρακτηρίζει αυτήν την περίοδο. Ο συγγραφέας καταλήγει με την ευχή να πραγματοποιηθεί αρχαιολογική ανασκαφή στη νέα αυτή θέση.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται να αξιοποιηθεί σε τρία επίπεδα: α) να συγκεντρώσουν οι μαθητές/τριες πληροφορίες για τη νεολιθική εποχή, β) να γνωρίσουν τον τρόπο εντοπισμού προϊστορικών θέσεων και γ) να προσεγγίσουν και να αποδομήσουν μια τυπική, μικρής έκτασης, ανακοίνωση - δημοσίευση κάποιου νέου αρχαιολογικού, προϊστορικού, ευρήματος. Μπορεί, λοιπόν, να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας, αλλά και της Γλώσσας για την προσέγγιση του συγκεκριμένου κειμενικού είδους. Συνιστάται η συσχέτισή του και με άλλες παρόμοιες αρχαιολογικές ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις, που θα εντοπίσουν οι μαθητές/τριες στο διαδίκτυο ή σε μια βιβλιοθήκη, με σκοπό να επισημανθούν ομοιότητες και διαφορές ως προς το περιεχόμενο, αλλά και τη δομή ενός παρόμοιου άρθρου. Βάρος μπορεί να δοθεί, επίσης, στη χρήση χαρτών, σχεδίων και φωτογραφιών ως συστατικών στοιχείων της αρχαιολογικής παρουσίασης και επιχειρηματολογίας. Οι μαθητές θα μπορούσαν, αφού συλλέξουν στοιχεία, να εκπονήσουν ανάλογης μορφής ομαδικές εργασίες για τη νεολιθική εποχή ή για μια αρχαιολογική θέση της περιοχής τους, στο πλαίσιο της Τοπικής Ιστορίας.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3293

LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Prehistory PrehistoryPrehistory
> Settlements SettlementsSettlements
History HistoryHistory
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Research - Studies Research - StudiesResearch - Studies
History HistoryHistory
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Research - Studies Research - StudiesResearch - Studies
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Σαμσάρης, Πέτρος Κ.
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator