Η εικόνα μπορεί να "υπηρετήσει" ως αφόρμηση για τη μελέτη του μνημείου του Φιλοπάππου και της εποχής στην οποία ανήκει. Προβάλλεται στους μαθητές σε ψηφιακό προβολέα και εκείνοι αναζητούν στο Διαδίκτυο στοιχεία για την ιστορία του μνημείου και τις ιστορικές συνθήκες της εποχής στην οποία ανήκει. Ποιος ήταν ο Φιλόπαππος, γιατί κατασκευάστηκε το μνημείο και ποια είναι τα πολιτικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά της εποχής, που επέτρεψαν την ανέγερσή του; Οι απαντήσεις στα παραπάνω είναι δυνατόν να αναζητηθούν στο πλαίσιο εργασίας για τα ιστορικά μνημεία της Αθήνας κατά την περίοδο της ρωμαϊκής κατάκτησης ή ακόμα να συζητηθούν στα όρια ενός μαθήματος που θα πραγματεύεται το παραπάνω θέμα. Για τα ελληνικά μνημεία της ρωμαϊκής περιόδου μπορεί να γίνει περαιτέρω αναζήτηση στο Διαδίκτυο αλλά και στο Φωτόδεντρο, όπου υπάρχει σχετικό Μαθησιακό Αντικείμενο. Εναλλακτικά, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί υπό το πρίσμα της ανασύνθεσης της φυσιογνωμίας της πρωτεύουσας κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελεύθερου βίου της πατρίδας μας. Οι μαθητές παροτρύνονται να παρατηρήσουν προσεκτικά την εικόνα και να εντοπίσουν τους φουστανελοφόρους αλλά και τα υποζύγια που υπάρχουν σε δεύτερο πλάνο. Η παρατήρηση αυτή αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αν πραγματοποιηθεί σε σύγκριση με μια σύγχρονη αντίστοιχου θέματος φωτογραφία (αφθονούν στο Διαδίκτυο), ώστε να αναδειχθούν οι διαφορές σε σχέση με την οικιστική επέκταση και την εν γένει εικόνα του ιστορικού κέντρου της πόλης των Αθηνών.