Αρχαια Τιρυνθα, θολωτη γαλαρια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία, που τραβήχτηκε το 1923, εικονίζεται η ανατολική θολωτή γαλαρία στην ακρόπολη της Τίρυνθας, από τα νότια. Ο χαμηλός λόφος της Τίρυνθας, που βρίσκεται 20 περίπου χιλιόμετρα ανατολικά των Μυκηνών, κατοικήθηκε από τη Νεολιθική εποχή μέχρι την ύστερη αρχαιότητα. Οι ανασκαφές, που πραγματοποιήθηκαν πρωτίστως από τον Ερρίκο Σλήμα,έφεραν στο φως μια από τις σημαντικότερες μυκηναϊκές ακροπόλεις, με τα ξακουστά "κυκλώπεια"τείχη της. Η φωτογραφία απεικονίζει ίσως το πιο διάσημο και χαρακτηριστικό σημείο της ακρόπολης, μια από τις θολωτές "Γαλαρίες", οι οποίες χτίστηκαν στα νότια και στα ανατολικά της Άνω ακρόπολης. Πρόκειται για μακρόστενους διαδρόμους με τοξωτή οξυκόρυφη στέγη, που οδηγούν σε τετράγωνα δωμάτια του τείχους. Παρόλο που η φωτογραφία είναι ασπρόμαυρη, εντούτοις αποτυπώνει τον εντυπωσιακό χαρακτήρα του μνημείου, που οφείλεται κυρίως στο βάθος της γαλαρίας και στο μέγεθος των τεράστιων ογκόλιθων που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της. Η εικόνα ενδείκνυται για την υποστήριξη της διδασκαλίας της μυκηναϊκής αρχιτεκτονικής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, στην ενότητα του μυκηναϊκού πολιτισμού, η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη ως χαρακτηριστικό δείγμα μυκηναϊκής αρχιτεκτονικής. Αξίζει να τονιστεί στους μαθητές το τεράστιο χρονικό διαστημα από την εποχή της ανέγερσης της ακρόπολης της Τίρυνθας έως τις μέρες μας, καθώς επίσης και οι φυσικές και ανθρώπινες φθορές που υπέστη, προκειμένου να γίνει αντιληπτή η σπουδαιότητα του έργου, τόσο από τεχνικής, όσο και από ιστορικής άποψης. Άλλα σημεία που ενδείκνυται να τονιστούν είναι: α) ο λόγος ύπαρξης οξυκόρυφης στέγης (ανακουφιση από το τεράστιο βάρος των λίθων) και β) οι τεράστιες πέτρες που χρησιμοποιήθηκαν. Εδώ θα πρέπει να εξηγηθεί και η προέλευση του όρου "κυκλώπεια τείχη", αλλά και να επιχειρηθεί, μαζί με τους μαθητές, κάποια εξήγηση για το πώς μεταφέρθηκαν αυτοί οι τεράστιοι ογκόλίθοι (οι λίθοι αυτοί ζυγίζουν πολλούς τόνους, γεγονός που δικαιολογεί την άποψη του περιηγητή Παυσανία ότι ούτε ζεύγος ημιόνων δεν ήταν σε θέση να μετακινήσει τον μικρότερο από αυτούς!).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Settlements SettlementsSettlements
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE