Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί ως πηγή στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Οι μαθητές καλούνται, αρχικά, να περιγράψουν το οικόσημο και να συλλέξουν πληροφορίες για την οικογένεια Ιουστινιάνη. Επίσης, μπορούν, αφού αναζητήσουν στο διαδίκτυο φωτογραφίες οικοσήμων τις οποίες θα παρουσιάσουν στην τάξη, να αναπτύξουν τις απόψεις τους για τη σημασία χρήσης των οικοσήμων. Επιπλέον, η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει ως αφόρμηση, για να συλλέξουν πληροφορίες οι μαθητές για την εραλδική επιστήμη, η οποία είναι ένας από τους βασικούς βοηθητικούς κλάδους μελέτης της Ιστορίας, στην οποία περιλαμβάνεται η οικοσημολογία. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η ιστοσελίδα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, στην οποία μπορούν οι μαθητές να αναζητήσουν υλικό για τα οικόσημα. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, η εικόνα αποτελεί υλικό στην ενότητα για τους τύπους οικοσήμων και εμβλημάτων. Μπορούν, επίσης, να εντάξουν το οικόσημο στο χώρο και στο χρόνο. Καλούνται, αφού χωριστούν σε ομάδες, να αποδώσουν ζωγραφικά με διάφορα σχήματα και χρώματα διάφορους τύπους οικοσήμων.