Τα αιτια του αρχαιου και του νεωτερου ελληνικου πολιτισμου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Είναι η ψηφιακή έκδοση του βιβλίου του ακαδημαϊκού Γεώργιου Μιστριώτη, το οποίο εκδόθηκε στην Αθήνα το 1891 και περιλαμβάνει ομιλία, που εκφωνήθηκε στην Ακαδημία Αθηνών, και αναφέρεται στη σχέση μεταξύ αρχαίου και νεώτερου ελληνικού πολιτισμού. Ο Γεώργιος Μιστριώτης γεννήθηκε στην Τρίπολη της Αρκαδίας .Σπούδασε Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια με υποτροφία του Ελληνικού Κράτους συνέχισε στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας. Το 1868 ανακηρύχθηκε υφηγητής στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, και κατόπιν έγινε τακτικός καθηγητής και παρέμεινε στη θέση αυτή μέχρι το θάνατο του. Η αντίθεσή του προς τη δημοτική γλώσσα είχε ως συνέπεια να χαρακτηρισθεί αντιδραστικός και να υποτιμηθεί το πλούσιο επιστημονικό του έργο. Στην ιστορία έμεινε η ανάμειξή του στα Ορεστειακά. Παρόλα αυτά δεν δίστασε να βραβεύσει ως εισηγητής σε ποιητικούς διαγωνισμούς έργα γραμμένα στη δημοτική. Η ιστορία των ομηρικών επών του Μιστριώτη και τα έργα του για τον Πλάτωνα και τις τραγωδίες των τριών τραγικών παραμένουν ακόμη έως σήμερα υποδειγματικά και μοναδικά. Εξαίρετο, ακόμη, έργο του θεωρείται Η Ελληνική Γραμματολογία μέχρι της υπό των Τούρκων αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως, που αποτελείται από δύο τόμους, τους οποίους εξέδωσε το 1897. Πρόκειται για μία ιστορία της αρχαίας και μεσαιωνικής λογοτεχνίας που, μολονότι βασίζεται επί το πλείστον σε γερμανικά κυρίως έργα, είναι μέχρι σήμερα από τις ελάχιστες που γράφηκαν από Έλληνα φιλόλογο. Χρημάτισε πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, της Εταιρείας προς διδασκαλίαν των Αρχαίων Ελληνικών Δραμάτων, της Εταιρείας των φίλων του λαού και της Αρχαιολογικής Εταιρείας. Την περιουσία του την κληροδότησε στην Τρίπολη για κοινωφελείς σκοπούς. Με αυτή κατασκευάστηκε το Μιστριώτειο Διδακτήριο, όπου στεγάζονται το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο Λύκειο Τρίπολης. Στο διδακτήριο αυτό φυλάσσονται τα βιβλία του και τα συγγράμματά του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας και ειδικότερα στην ιστορία πολιτισμού. Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης, μπορεί να αξιοποιηθεί το αντικείμενο και στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και Γραμματείας καθώς και στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές, με αφορμή τη μελέτη συγκεκριμένων χωρίων από το βιβλίο, χωρισμένοι σε διάφορες ομάδες, θα μπορούσαν να αναζητήσουν κείμενα της αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας ( π.χ. Πλάτων : " Φαίδων", Αριστοτέλης,:"Ηθικά Νικομάχεια" Ξενοφών : " Η απολογία του Σωκράτη", Πλούταρχος κ.α.), καθώς και κείμενα της νέας Ελληνικής Γραμματείας ( Ε. Παπανούτσος : ¨ Επίκαιρα και καθημερινά", Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος : " Ο σύγχρονος άνθρωπος", Αγγ. Τερζάκης: " Προσανατολισμός στον αιώνα" κ.α.), που αναφέρονται στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό τα πρώτα και στο νεώτερο ελληνικό πολιτισμό τα δεύτερα, προκειμένου οι μαθητές να αντιληφθούν τη στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ των δύο αυτών πόλων και να εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα αναφορικά με τη σχέση αυτή. Πολύτιμα για το θέμα αυτό μπορεί να αποβούν σχετικά ντοκυμαντέρ, που υπάρχουν στο www.youtube.com για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό από το HISTORY CHANELL ή το BBC ( π.χ. THE GREEKS ή ATHENS- SPARTA κ.α.).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3349
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Μιστριώτης, Γεώργιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE