Δευτερη εποχη Αναγεννησης των γραμματων στην Ανατολη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο με τίτλο "Αναγέννησις των γραμμάτων εν τη Ανατολή. Εποχή δευτέρα, από Αδαμαντίου Κοραή μέχρι της συστάσεως του Ελληνικού κράτους" δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Αποθήκη των Ωφελίμων και Τερπνών Γνώσεων", τόμ. 2, αρ. 18 (1848). Η "Αποθήκη των Ωφελίμων και Τερπνών Γνώσεων" εντάσσεται στην ομάδα εκείνη των περιοδικών που με πρόδρομο την Αποθήκη των ωφελίμων γνώσεων (Σμύρνη, 1837-1844) είχαν ως στόχο τη διδαχή και ηθική διαπαιδαγώγηση των αναγνωστών τους. Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως υλικό για τη μελέτη της δεύτερης εποχής της πνευματικής αναγέννησης στην Ανατολή από τον Αδαμάντιο Κοραή μέχρι τη σύσταση του ελληνικού κράτους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως υλικό στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την πνευματική αναγέννηση στην Ανατολή από τον Αδαμάντιο Κοραή μέχρι τη συγκρότηση του ελληνικού κράτους. Οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν το κείμενο και να απαντήσουν στις ερωτήσεις: 1) Ποια είναι τα βιογραφικά στοιχεία που αντλούμε για τον Α. Κοραή 2) Ποια χαρακτηριστικά επίθετα του αποδίδονται 3) Ποιες ήταν οι δραστηριότητές του στο εξωτερικό; 4) Ποιες πληροφορίες αντλούμε για τα εκδοθέντα συγγράμματά του και τα ανέκδοτα χειρόγραφά του; 5) Σε ποια κατάσταση βρισκόταν τότε η παιδεία του Γένους; 6) Γιατί θεωρήθηκε "πατέρας της δεύτερης εποχής Αναγέννησης"; 7) Τι μαθαίνουμε για τα "Αιθιοπικά" του Ηλιοδώρου και τους "Αυτοσχέδιους Στοχασμούς"; 8) Να αποσαφηνίσετε το περιεχόμενο των όρων "¨μιξοβάρβαρη", "μακαρονική" γλώσσα. 9) Ποιες ήταν οι απόψεις του για τη γλώσσα; 10) Γιατί αναδείχτηκε πρωταίτιος της ηθικής αναγέννησης του έθνους εκείνη την εποχή; 11) Ποιες πληροφορίες αντλούμε για το Σχολείον της Χίου; 12) Ποια ήταν η τύχη των ελληνικών σχολείων όταν κηρύχθηκε η επανάσταση του 1821 και γιατί;


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Age of Enlightenment Age of EnlightenmentAge of Enlightenment
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE