Φιλολογικη τρομοκρατια, αρθρο του 1919
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άρθρο που δημοσιεύθηκε στο λογοτεχνικό περιοδικό «Ο Νουμάς» και φέρει την ομώνυμη υπογραφή, με την οποία ο διευθυντής του περιοδικού ∆ηµήτριος Ταγκόπουλος αρθρογραφούσε στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ. Το κείμενο γράφτηκε σε περίοδο κατά την οποία ήταν εμφανείς στην ελληνική κοινωνία οι συνέπειες του εθνικού διχασμού (1915-1917), οι οποίες και επηρέαζαν την καθημερινή ζωή των πολιτών για μετέπειτα μακρύ χρονικό διάστημα. Ο αρθρογράφος παραθέτει παραδείγματα ακραίας συμπεριφοράς ανθρώπων και των δύο παρατάξεων, βενιζελικών και βασιλικών. Τα παραδείγματα αυτά καταδεικνύουν πώς ο εθνικός διχασμός στιγμάτισε και τους λόγιους και διανοούμενους της χώρας. Το άρθρο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου ως πηγή άντλησης πληροφοριών για τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εθνικό Διχασμό.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Κατά τη διδασκαλία ενοτήτων με θέμα τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εθνικό Διχασμό, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το παρόν άρθρο, ώστε οι μαθητές να αντλήσουν πληροφορίες για τις συνέπειες που είχαν τα πολιτικά και ιδεολογικά ζητήματα της εποχής στην κοινωνική και καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Στο άρθρο παρουσιάζονται ως παραδείγματα λόγιοι και διανοούμενοι, οι οποίοι κατά την άποψη του συγγραφέα συμπεριφέρονται «άπρεπα, πρόστυχα, ταπεινά». Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και ο εκπαιδευτικός μοιράζει φύλλο εργασίας, στο οποίο περιλαμβάνεται το άρθρο και ερωτήσεις για επεξεργασία του. Π.χ. Ποια παραδείγματα συμπεριφοράς φιλοβενιζελικών παρουσιάζονται στο κείμενο; Ποια παραδείγματα συμπεριφοράς φιλοβασιλικών καταγράφει ο αρθρογράφος; Με ποιες φράσεις ο συγγραφέας χαρακτηρίζει τις συμπεριφορές αυτές; Ποια από αυτές τις φράσεις είναι κατά τη γνώμη σας η πιο χαρακτηριστική; Πώς θα χαρακτηρίζατε τον τίτλο του άρθρου; Αν σας ζητούσαν να δώσετε εσείς έναν τίτλο στο άρθρο, ποιον τίτλο θα δίνατε; Ποια συμπεράσματα εξάγετε για τις σχέσεις των ανθρώπων της εποχής εκείνης; Ο εκπρόσωπος μιας ομάδας παρουσιάζει τις απαντήσεις και ακολουθεί συζήτηση, στην οποία γίνεται ανακεφαλαίωση των εργασιών των ομάδων και η οποία μπορεί να επεκταθεί και σε αναφορές και συγκρίσεις με τη σύγχρονη πολιτική ζωή της χώρας και την επίδρασή της στην κοινωνική ζωή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ο Νουμάς
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE