Δρομοι εις την Αμερικην
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο με τίτλο "Δρόμοι εις την Αμερικήν" είναι ένα σύντομο άρθρο με θέμα το ταχυδρομικό δίκτυο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής κατά το έτος 1837. Το άρθρο είναι δημοσιευμένο στο περιοδικό "Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων", ένα εγκυκλοπαιδικού τύπου περιοδικό που εκδόθηκε στη Σμύρνη και κυκλοφορούσε από το 1837 έως το 1844. Το άρθρο παρουσιάζει με αριθμητικά στοιχεία την αύξηση του ταχυδρομικού δικτύου των ΗΠΑ μέσα σε δύο χρόνια (1835-1837), τόσο ως προς τη χιλιομετρική έκταση των δρόμων, όσο και ως προς τον αριθμό των ταχυδρομείων. Τέλος, αναφέρεται στην αύξηση των εσόδων του κράτους από την ανάπτυξη αυτή του ταχυδρομικού δικτύου. Ο συγγραφέας του άρθρου, χωρίς να διατυπώνει κάποιο άμεσο σχόλιο, φαίνεται πως επιδοκιμάζει την πρόοδο των ΗΠΑ στον τομέα αυτό. Το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή πληροφοριών κατά τη διδασκαλία της αμερικανικής Ιστορίας στην περίοδο της αυξανόμενης οικονομικής, τεχνολογικής και πολιτισμικής προόδου της. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και ως παράδειγμα κειμένου με τεκμήρια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του κεφαλαίου που αναφέρεται στις εξελίξεις στην αμερικανική ήπειρο και στην άνοδο των ΗΠΑ κατά τον 19ο αι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γραπτό παράθεμα, το οποίο οι μαθητές θα κληθούν να επεξεργαστούν προκειμένου να προβληματιστούν γύρω από τη σημασία που έχουν οι υπηρεσίες επικοινωνιών για την οικονομική ανάπτυξη και τη γενικότερη ευημερία μιας χώρας. Το παράθεμα ενδείκνυται και για αξιοποίηση σε πλαίσιο συνεργατικής μάθησης, κατά την οποία τα μέλη της κάθε ομάδας θα επεξεργαστούν παράλληλα και άλλες γραπτές πηγές (σχολικό βιβλίο, εικόνες, π.χ. σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και σύγχρονα άρθρα με θέμα την αμερικανική οικονομία, τις τηλεπικοινωνίες, κ.ά.). Επίσης το κείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ Λυκείου, στο κεφάλαιο της Πειθούς, ως παράδειγμα χρήσης τεκμηρίων (αριθμητικών και στατιστικών στοιχείων), τα οποία ενισχύουν την επιχειρηματολογία του συγγραφέα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Technology and science Technology and scienceTechnology and science
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Argumentative texts Argumentative textsArgumentative texts
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE