Αγγελικες δυναμεις, προφητες, ευαγγελιστης Ιωαννης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η τοιχογραφία είναι του αγιογράφου Κονταρή Φράγγου (δεύτερο μισό του 16ου αι. μ.Χ.) και βρίσκεται στον θόλο του Ιερού Ναού της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Ξεκινώντας από το κέντρο του θόλου, όπου φαίνεται τμήμα του παντοκράτορα, απεικονίζονται διαδοχικά: δυνάμεις των αγγέλων, οι προφήτες και ο Ευαγγελιστής Ιωάννης. Η τοιχογραφία αποτελεί δείγμα της "σχολής των Θηβών" της οποίας ο Φράγγος Κονταρής μαζί με τον αδελφό του Γεώργιο και τον Φράγκο Κατελάνο είναι οι μόνοι επωνυμοι εκπρόσωποι.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Αρχικά οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν την εικόνα και να διακρίνουν τις μορφές που απεικονίζονται. Στο στάδιο αυτό ο εκπαιδευτικός θέτει στη διάθεσή των μαθητών και άλλες εικόνες με τοιχογραφίες θόλων, ώστε να γίνουν συγκρίσεις. Στη συνέχεια γίνεται συζήτηση για την επιλογή των συγκεκριμένων μορφών στην τοιχογραφία του θόλου. Δηλ. διατυπώνονται υποθέσεις εάν η επιλογή των μορφών είναι τυχαία ή εάν έχουν συμβολική σημασία. Σε μεγαλύτερους μαθητές ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει διάφορα έργα του αγιογράφου (Φράγγος Κονταρής), ώστε να βγάλουν συμπεράσματα για τα καλλιτεχνικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον αγιογράφο και για την καλλιτεχνική σχολή (σχολή των Θηβών) που εκπροσωπεί.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical Art Ecclesiastical ArtEcclesiastical Art > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Kontaris Frangos, Κονταρής Φράγγος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE