View of the Temple of Hephaestus (Thiseion), Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για εξαιρετικό σχέδιο του Ναού του Ηφαίστου από τον Γάλλο αρχιτέκτονα και περηγητή Julien-David Le Roy στα 1755, χρονιά που επισκέφθηκε την Αθήνα. Συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο του που εκδόθηκε το 1770. Γύρω από το μνημείο εικονίζονται θάμνοι και μικρά δέντρα σε άναρχη βλαστηση και όχι σε παράλληλες σειρές, όπως αυτά που φυτεύτηκαν κατά τους ελληνιστικούς χρόνους γύρω από το ναό. Αριστερά στο σχέδιο εικονίζονται τα Προπύλαια, ενώ μπροστά στον ναό παριστάνονται έξι ανδρικές φιγούρες (ο ένας ένοπλος και ιππέας) ντυμένοι με χαρακτηριστικά ενδύματα της οθωμανικής περιόδου. Ο Ναός του Ηφαίστου στην κορυφή του λόφου του Αγοραίου Κολωνού οριοθετεί την Αρχαία Αγορά των Αθηνών στη δυτική πλευρά. Σχεδιάστηκε ήδη από την εποχή του Κίμωνα, αλλά ολοκληρώθηκε μετά τον Παρθενώνα. Σύμφωνα με τον περιηγητή Παυσανία στο ναό λατρεύονταν από κοινού ο Ήφαιστος, προστάτης των μεταλλουργών, και η Αθηνά Εργάνη, προστάτρια των κεραμέων και της οικοτεχνίας. Αποτελεί κλασικό δείγμα δωρικού ρυθμού και χρησιμοποιεί πεντελικό και παριανό μάρμαρο. Κοσμείται με ένα ιδιαίτερα περίτεχνο και πλούσιο σε συμβολισμούς γλυπτό διάκοσμο, που οδήγησε και στη λανθασμένη αρχικά ονομασία του ως Θησείο. Από τον 7ο αι. μ.Χ. μέχρι το 1833 χρησιμοποιήθηκε ως χριστιανική εκκλησία αφιερωμένη στον Άγιο Γεώργιο τον Ακάμα ή Ακαμάτη, ενώ στη συνέχεια αποτέλεσε το πρώτο αρχαιολογικό μουσείο. Εδώ έγινε και η υποδοχή του Όθωνα το 1834.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η παρούσα εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και στο μάθημα των Θρησκευτικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες καταγράφουν τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του Ναού του Ηφαίστου και τον εντάσσουν σε συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό ρυθμό. Παρουσιάζουν τα συμπεράσματά τους μέσα στην τάξη και επιχειρηματολογούν. Αναζητούν και άλλες εικόνες και παρουσιάζουν στην τάξη τις υπέροχες μυθολογικές αφηγήσεις του Ναού. Μπορεί να προκληθεί συζήτηση ως προς τα αίτια διατήρησης του Ναού, καθώς και ως προς τα αίτια καταστροφής αναγλύφων του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης και η αλλαγή χρήσης του στο πέρασμα των αιώνων. Στα Εικαστικά ή την Τεχνολογία θα μπορούσαν να σχεδιάσουν μια μακέτα του Ναού ή -επεκτείνοντας- όλης της αρχαίας Αγοράς. Τέλος με τη βοήθεια των ΤΠΕ (Google Earth) θα μπορούσαν να περιηγηθούν εικονικά στην περιοχή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Σε περίπτωση ομαδικής εργασίας καλό θα ήταν να έχει κάθε ομάδα το δικό της φωτοαντίγραφο. Κατά την παρουσίαση της εργασίας τους μπορεί η εικόνα να προβάλλεται.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3421
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Ancient Greek Religion Ancient Greek ReligionAncient Greek Religion
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE