Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Νεοελληνικη Ολυμπιακη Ωδη
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ολυμπιακή Ωδή του Αντωνίου Βορεάδη. Σπάνια έκδοση του 1896 σε ψηφιακή μορφή. (Αντώνιος Βορεάδης, Ωδή Ολυμπιακή, Αθήναι 1896 - εκδότης Ιωάννης Βορεάδης, σελίδες 17). Η Ωδή αφιερώνεται στον διάδοχο Κωνσταντίνο. Αποτελείται από 90 στίχους οι οποίοι κατανέμονται σε 6 στροφές-αντιστροφές και επωδούς κατά το πρότυπο των πινδαρικών ωδών. Περιέχει μετάφραση στην νέα ελληνική και στην γαλλική γλώσσα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η Ωδή του Αντωνίου Βορεάδη, η οποία εκδόθηκε από τον Ιωάννη Βορεάδη το 1896, συνετέθη με αφορμή την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα. Ο ποιητής τιτλοφορεί το έργο του "Ωδή Ολυμπιακή" και σημειώνει ότι παραπέμπει στον Πίνδαρο και τις Ολυμπιακές Ωδές του. Σε μια περίοδο κατά την οποία η νεοελληνική ποίηση εκφράζεται κυρίως μέσω της δημοτικής γλώσσας, σε πλήρη έξαρση του Γλωσσικού Ζητήματος, ο Αντώνιος Βορεάδης επιχειρεί να εκφράσει την πίστη του στα αρχαιοελληνικά ιδεώδη και μέσω της γλώσσας (αρχαΐζουσα) και μέσω του γραμματειακού είδους (ωδή) και μέσω του μεγάλου πολιτιστικού γεγονότος: τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες ως φορέα αξιών. Τα ζητήματα αυτά είναι δυνατόν να διερευνήσουν οι μαθητές στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αλλά και τις Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά πάνω σε διάφορες Ωδές: του Πινδάρου, του Κάλβου και του Βορεάδη. Παράλληλα θα κληθούν να συσχετίσουν τις Ωδές αυτές με τον Ολυμπιακό Ύμνο που συνέθεσε ο Κωστής Παλαμάς. Αφού συμβουλευθούν διάφορα βιβλία αναφοράς (π.χ. Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων: το λήμμα Ωδή, Δημοτικισμός, Γλωσσικό Ζήτημα, κλπ) θα επιχειρήσουν να κατανοήσουν τον αρχαϊσμό του Βορεάδη και θα διερευνήσουν τον ενδεχόμενο αρχαϊσμό της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων μέσα στο συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο. Ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει διάφορες μεθόδους για να βοηθήσει τους μαθητές να οδηγηθούν σε ασφαλή συμπεράσματα: καταιγισμό ιδεών, ομαδοσυνεργατική, ερωτήσεις-απαντήσεις, κλπ., ανάλογα με το επίπεδο της τάξης.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3486
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature
> Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types
> Poetry PoetryPoetry
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Other OtherOther
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Epic poetry Epic poetryEpic poetry
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Other OtherOther
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Epic poetry Epic poetryEpic poetry
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
constructivist > socratic instruction
cognitivist > direct instruction
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Βορεάδης, Αντώνιος, Βορεάδης, Αντώνιος
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator