Self Portrait
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το έργο είναι αυτοπροσωπογραφία του ζωγράφου Παπακώστα Αχιλλέα, λάδι σε ξύλο. Ο καλλιτέχνης ζωγραφίζει επίσης και με λάδι σε μουσαμά. Τα έργα του μοιάζουν να αγωνίζονται ενάντια στο εφήμερο, αναζητώντας βαθύτερες πτυχές της ψυχής. Στη συνέχεια παρατίθεται η βιογραφία του καλλιτέχνη, έτσι όπως βρίσκεται αναρτημένη στο διαδίκτυο: "Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης (1988-1989) και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (1989-1995), με καθηγητές τον Π. Τέτση και την Ρ. Παπασπύρου. Συνέχισε τις σπουδές του στη ζωγραφική με υποτροφία από το Ίδρυμα Αλ. Ωνάση, στην Ecole Nationale des Beaux Arts στο Παρίσι (1996-98) με καθηγητή τον Μ.V. Velickovic. Έχει αποσπάσει βραβεία σε διαγωνισμούς στην Ελλάδα (1995: 1ο Βραβείο στον διαγωνισμό νέων καλλιτεχνών του Ιδρύματος Σπυρόπουλου, 1998: Βραβείο 'Μελίνα Μερκούρη' του Υπουργείου Πολιτισμού, 2004: Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών) και στη Γαλλία (1997: Grand Prix στον διαγωνισμό Paul-Louis Weiller της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, Institut de France, Παρίσι)".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο έργο. Αφού αφήσει τους/τις εκπαιδευόμενους να το παρατηρήσουν και να εκφράσουν τις σκέψεις τους, ο/η εκπαιδευτικός τους αποκαλύπτει ότι πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του ζωγράφου Αχιλλέα Παπακώστα. Τους ζητά να παρατηρήσουν τη σκίαση του προσώπου και το πανί που περιβάλλει το κεφάλι του. Ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες να κάνουν υποθέσεις και να καταγράψουν τις σκέψεις τους, σχετικά με αυτά που θέλει να προβάλλει και άλλα που πιθανόν επιλέγει να καλύψει ο καλλιτέχνης. Αργότερα μοιράζονται μεταξύ τους αυτές τις σκέψεις, ώστε να καταλάβουν τη διαφορετική πρόσληψη μηνυμάτων και νοημάτων που έχει κάθε άτομο μπροστά σε έναν πίνακα, ανάλογα με την προσωπικότητα και τα βιώματά του. Αμέσως μετά ο/η εκπαιδευτικός τους παρουσιάζει σε power point άλλα έργα του ζωγράφου, τα οποία έχει βρει στο διαδίκτυο. Ζητά από τους/τις εκπαιδευόμενους/ες να εντοπίσουν και να καταγράψουν τα θέματα που ενδιαφέρουν τον καλλιτέχνη, καθώς και τα συναισθήματα που τους γεννήθηκαν κατά τη θέαση των πινάκων. Διαπιστώνουν ότι ο Αχιλλέας Παπακώστας έχει φιλοτεχνήσει και άλλες αυτοπροσωπογραφίες του. Για τη συνέχεια οι εκπαιδευόμενοι/ες χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και αναλαμβάνουν να ερευνήσουν και να βρουν αυτοπροσωπογραφίες και άλλων ζωγράφων, σύγχρονων και παλαιότερων (όπως ο Ντα Βίντσι, ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Βίνσεντ βαν Γκογκ κ.α.). Στη συνέχεια βρίσκουν τη βιογραφία του καλλιτέχνη και τη διαβάζουν. Με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, οι εκπαιδευόμενοι/ες εστιάζουν στις σπουδές του καλλιτέχνη. Με αυτήν την ευκαιρία, ο/η εκπαιδευτικός ενημερώνει τους εκπαιδευόμενους για τη δυνατότητες σπουδών που υπάρχουν για όσα παιδιά ενδιαφερθούν να επιλέξουν την κατεύθυνση της ζωγραφικής τέχνης. Στο μάθημα της Γλώσσας, γράφουν στο κειμενικό είδος της περιγραφής προσώπου για τον εαυτό τους, με αφορμή την αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη. Ο/η εκπαιδευτικός εστιάζει στο ότι η περιγραφή προσώπου μπορεί να υπάρχει ενσωματωμένη στην αφήγηση, αλλά μπορεί να σταθεί στο γραπτό λόγο και ως αυτόνομο κειμενικό είδος. Στο μάθημα των Εικαστικών επιχειρούν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αν το επιθυμούν, μπορούν να οργανώσουν μια έκθεση των έργων τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Presentations PresentationsPresentations
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE