Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές μελετούν τις λιθογραφίες του Stademann (Η Ακρόπολη, το Νυμφείον, το στάδιο της Αθήνας κ.λπ.), από το βιβλίο του μαθησιακού αντικειμένου, οι οποίες είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα το έργο του Stademann. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναθέσει στους μαθητές να αναζητήσουν εικονογραφημένα έργα και άλλων καλλιτεχνών, για την Αθήνα του 19ου αιώνα, ώστε να τα συγκρίνουν με αυτό του Stademann. Προτείνεται επίσης, σε οργανωμένη διδακτική επίσκεψη, οι μαθητές να επισκεφθούν τον λόφο των Νυμφών και από εκεί να σχεδιάσουν εικόνες της Αθήνας, τις οποίες θα συγκρίνουν με τα σχέδια του Stademann, προκειμένου στη συνέχεια να εκφράσουν (με γραπτό ή προφορικό λόγο, μονοτροπικό ή πολυτροπικό συμβατικό ή ψηφιακό κείμενο) τις παρατηρήσεις τους, όσον αφορά τη διαφοροποίηση του πανοράματος της Αθήνας. Η εργασία αυτή θα ολοκληρωθεί με τη διατύπωση κρίσεων και απόψεων που αφορούν την πολιτιστική φυσιογνωμία, την καθημερινή ζωή, αλλά και την ποιότητα ζωής στο σύγχρονο «κλεινόν άστυ». Πέραν τούτου, προτείνεται οι μαθητές να σχολιάσουν τη σελίδα τίτλου, όσον αφορά τη γραμματοσειρά, τη σελιδοποίηση, την εικονογράφηση κ.λπ. Στη συνέχεια, αφού συγκεντρώσουν τις εργασίες τους από την προηγούμενη δραστηριότητα, να τις κατατάξουν, να τις σελιδοποιήσουν σε έντυπο ή ηλεκτρονικό βιβλίο και να δημιουργήσουν μία δική τους σελίδα τίτλου για το βιβλίο τους αυτό, το οποίο θα δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τους ή σε άλλο ιστοχώρο.