Ο εκπαιδευτικός προτείνεται κατ’ αρχάς να αναθέσει στους μαθητές την μελέτη του τρίτου υποκεφαλαίου της μελέτης του Βουρβέρη, αφού πρώτα τους εφοδιάσει με συγκεκριμένα κριτήρια, με βάση τα οποία θα αποδελτιώσουν το κείμενο, εντοπίζοντας τους κυρίαρχους νοηματικούς του άξονες. Στην συνέχεια μπορούν οι μαθητές να προχωρήσουν σε έρευνα στο διαδίκτυο και να εντοπίσουν πηγές από τις οποίες θα πληροφορηθούν τις βασικές φιλοσοφικές αντιλήψεις του Σωκράτη και του Πλάτωνα από την μία και των σοφιστών από την άλλη πλευρά για να τις συνδέσουν με τα πορίσματα στα οποία έφτασαν με βάση την μελέτη του κειμένου του Κ. Βουρβέρη. Για τον σκοπό αυτό ο εκπαιδευτικός μπορεί να παραπέμψει τους μαθητές του στο υλικό που υπάρχει στις Ψηφίδες της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα, όπου υπάρχει η ενότητα «Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση» και έχει ψηφιοποιηθεί το βιβλίο των Β. Κάλφα και Γ. Ζωγραφίδη «Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι». Παράλληλα οι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν την διαδικτυακή τους έρευνα εντοπίζοντας κοινωνιολογικά, παιδαγωγικά και φιλοσοφικά κείμενα σχετικά με το δικαίωμα του ατόμου να έχει αυτόνομη εκπαίδευση και να σχεδιάζει την προσωπική του παιδευτική πορεία, με στόχο την χειραφέτησή του από την κυρίαρχη ιδεολογία. Τέτοιες απόψεις έχουν υποστηριχθεί από τους θιασώτες της λεγόμενης κριτικής παιδαγωγικής (π.χ. P. Freire) ή της νέας Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης (π.χ. P. Bourdieu, B. Bernstein), οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η εκπαίδευση πρέπει να μην είναι πατερναλιστική και να μην αναπαράγει την κυρίαρχη ιδεολογία. Τέλος, προτείνεται ο εκπαιδευτικός, αφού οι μαθητές γνωρίσουν όλες τις σχετικές με τα παραπάνω απόψεις, να οργανώσει έναν αγώνα λόγου, στον οποίο θα υποστηριχθούν οι αντιτιθέμενες αντιλήψεις σχετικά με την σχέση παιδείας και κράτους, ώστε να γίνει αντιληπτό ότι το συγκεκριμένο θέμα απασχολεί την σκέψη των ανθρώπων διαχρονικά.