Turkish coffeehouse in Kaşimpaşa
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Περιλαμβάνεται στη γαλλική μετάφραση του βιβλίου του γνωστού Ιταλού δημοσιογράφου και συγγραφέα Edmondo de Amicis (1846-1908), «Constantinople ouvrage traduit de l’Italien», όπου εικονογραφείται, σε σχέδια του C. Biseo, το ταξίδι του στην Κωνσταντινούπολη, στο τέλος του 19ου αιώνα. Τα σχέδια αυτά δεν αποτυπώνουν μόνο τα μνημεία, αλλά και σκηνές της καθημερινότητας. Ανάμεσά τους η σκηνή της εικόνας, από καφενείο στο Κασίμπασα, στην περιοχή Μπέγιογλου, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Πόλης. Το καφενείο αυτό είναι ένα διώροφο, ξύλινο, σπίτι με τετρακλινή στέγη, στρωμένη με κεραμίδια. Στο ισόγειο διακρίνονται πόρτες και στον όροφο μεγάλα παράθυρα. Εντάσσεται σε φυσικό τοπίο με δέντρα που προσφέρουν, απλόχερα, τη σκιά τους, ενώ υπάρχουν και αρκετές γλάστρες. Στον εξωτερικό αυτό χώρο πέντε άνθρωποι, σε παρέες και μόνοι, ξεκουράζονται, πίνοντας τον καφέ τους. Φαίνεται κάποια κοινωνική ή εθνοτική διαφοροποίηση μεταξύ τους, με βάση την αμφίεσή τους. Στην παρέα των τριών διακρίνεται, επίσης, ένας αργιλές. Ένα γαϊδουράκι και ένας σκύλος απολαμβάνουν και αυτά τα αγαθά της ξεκούρασης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα προσφέρει την ευκαιρία (ξεκινώντας από την απλή περιγραφή της) για διαθεματικές, συνεργατικές δραστηριότητες και Σχέδια Εργασίας (projects), τα οποία διαπερνούν την τυπική, ημιτυπική και άτυπη εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αντικείμενό τους μπορεί να είναι η ιστορία των καφενείων και η σημασία τους όσον αφορά την κοινωνική, πολιτιστική, αλλά και πολιτική ζωή. Αρκετοί, ήδη, κοινωνιολόγοι, ιστορικοί και λογοτέχνες έχουν αναδείξει αυτή τη σημασία, όπως, για παράδειγμα, ο Τούρκος λογοτέχνης Αζίζ Νεσίν στο έργο του "Ο καφές και η Δημοκρατία". Προτείνεται, λοιπόν, στον εκπαιδευτικό να ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να εργαστούν σε ομάδες, επιλέγοντας θέματα που σχετίζονται με την ιστορία του καφενείου στον οθωμανικό και τον ελληνικό χώρο. Η αναζήτηση και εύρεση κειμένων και εικόνων αλλά και ψηφιακών πηγών με θέμα τα καφενεία, κάποια από αυτά γνωστά και επώνυμα, και τους πελάτες τους, από απλούς ανθρώπους μέχρι πολιτικούς και λογοτέχνες, μπορεί να οδηγήσει σε "Ιστορίες των καφενείων" με κοινωνικές, πολιτικές, πολιτισμικές και, γενικότερα, ιστορικές προεκτάσεις. Η σύγκριση των ευρημάτων των μαθητικών ερευνών με τη συγκεκριμένη εικόνα του καφενείου στο Κασίμπασα, της πολυπολιτισμικής, οθωμανικής Κωνσταντινούπολης, αναδεικνύει το καφενείο ως χώρο συνάντησης και ώσμωσης διαφορετικών ανθρώπων, ιδεών και πολιτισμικών αντιλήψεων. Το θέμα, από τη στιγμή που και σήμερα υπάρχουν καφενεία, προσλαμβάνει και ενδιαφέρουσες διαστάσεις βιωματικής μάθησης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Greece - Europe - Other places Greece - Europe - Other placesGreece - Europe - Other places
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE