Αι προς απελευθερωσιν της Aγιας Γης γενομεναι σταυροφοριαι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ανώνυμο άρθρο που αναφέρεται στους αγώνες του χριστιανικού κόσμου για την απελευθέρωση των Αγίων Τόπων από τον 4ο ως τον 11 μ.Χ. αιώνα. Εστιάζει στα κίνητρα των προσκυνητών, τους πολέμους εναντίον των αλλόθρησκων για τον έλεγχο της περιοχής και τη δημιουργία του σταυροφορικού κινήματος στη Δύση ως τις παραμονές της Α΄ Σταυροφορίας (1096-1099). Το άρθρο προέρχεται από το δεκαπενθήμερο ελληνικό περιοδικό ποικίλης ύλης του 19ου αιώνα με τίτλο Χρυσαλλίς τ. 1, No 23(1863), σ. 717-723, το οποίο εκδιδόταν από τον Ιανουάριο του 1863 έως τον Δεκέμβριο του 1866, με διευθυντή τον Ειρηναίο Ασώπιο και εκδότες τους Θεμιστοκλή Νικολαΐδη Φιλαδελφέα και Ντέκα Πασχαλίδη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των Σταυροφοριών και ειδικότερα του σταυροφορικού κινήματος στη Δύση. Η γλώσσα και το ύφος του κειμένου απαιτεί εξοικείωση με παλαιότερες μορφές γλώσσας (καθαρεύουσα) και κείμενα αναλόγου ύφους. Ο διδάσκων μπορεί να το επεξεργαστεί στην τάξη, αφού το διανείμει στην ολομέλεια, και, εν συνεχεία, με στοχευμένες ερωτήσεις να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών/-τριών πλαισιώνοντας ή/και συμπληρώνοντας την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου. Ως ιστορική πηγή κειμενικής μορφής μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα κεφάλαια/περιόδους της βυζαντικής ιστορίας (Μ. Κωνσταντίνος, Ηράκλειος, δυναστεία Κομνηνών). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν ιστορικά ερωτήματα αναφορικά με τα κίνητρα των διεκδικητών των Αγίων Τόπων, των ηγεσιών, πολιτικών και θρησκευτικών, των σταυροφόρων και των βυζαντινών αυτοκρατόρων. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε διδασκαλίες γνωστικού τύπου με έμφαση στη συνεργασία, την έρευνα και την αναζήτηση συμπληρωματικών/παράλληλων πηγών. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή καλλιτεχνικής δημιουργίας. Η χρήση του αυτή είναι σύμφωνη με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαθεματικότητα μπορεί να λειτουργήσει στα πεδία της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Κοινωνιολογίας, της Ιστορίας της Τέχνης, των Εικαστικών και των Καλλιτεχνικών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Religion ReligionReligion
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Dissemination of Christianity Dissemination of ChristianityDissemination of Christianity
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Information texts Information textsInformation texts
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE