Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Κωνσταντινος Καναρης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λιθογραφία την οποία φιλοτέχνησε ο Γάλλος φιλέλληνας ζωγράφος Louis Dupré (1789 - 1837). Εικονίζεται ο Κωνσταντίνος Κανάρης (1793-1877), που αποτέλεσε σημαντική μορφή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, ειδικότερα στις μάχες που δόθηκαν στη θάλασσα. Διετέλεσε ακόμη πέντε φορές πρωθυπουργός στο ανεξάρτητο ελληνικό κράτος (1844, 1848-49, 1864, 1864-65, 1877). Ο Κανάρης ανέλαβε τον Ιούνιο του 1822 να πυρπολήσει τη ναυαρχίδα του Καρά Αλή, που είχε ηγηθεί της σφαγής των κατοίκων της Χίου. Το εγχείρημα ήταν επιτυχές προκαλώντας σημαντική καταστροφή στον τουρκικό στόλο. Στις 29 Οκτωβρίου 1822, ανατίναξε την τούρκικη αντιναυαρχίδα Ρίαλα-Γεμισί στην Τένεδο. Τον Αύγουστο του 1824 πυρπόλησε μια φρεγάτα του Χοσρέφ πασά στη Σάμο και μια κορβέττα στη Μυτιλήνη. Προσπάθησε ακόμη χωρίς επιτυχία τον Αύγουστο του 1825 να προκαλέσει φθορές στον αιγυπτιακό στόλο στην Αλεξάνδρεια, ο οποίος είχε συμμαχήσει με τον τουρκικό απειλώντας να καταπνίξει την Ελληνική Επανάσταση. Ως προς τον πολιτικό του ρόλο στη μετεπαναστατική Ελλάδα, ο Κωνσταντίνος Κανάρης γνώρισε την εμπιστοσύνη του Ιωάννη Καποδίστρια και χαρακτηρίστηκε για τις αντιμοναρχικές και επαναστατικές του ιδέες αρνούμενος το σχηματισμό Κυβέρνησης που του ανατέθηκε από το βασιλιά Όθωνα. Σχημάτισε κυβέρνηση το 1864 και μετά από ένα μήνα παραιτήθηκε, ενώ σχημάτισε ξανά κυβέρνηση, η οποία παρέμεινε μέχρι το 1865 στην εξουσία. Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα απουσίας από την πολιτική σκηνή, το 1877 ανέλαβε επικεφαλής της οικουμενικής κυβέρνησης η οποία δημιουργήθηκε για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που είχε προκαλέσει ο Ρωσοτουρκικός πόλεμος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν την εικόνα και με τη βοήθεια της λεζάντας να αναφέρουν το όνομα του εικονιζόμενου προσώπου και να ανακαλέσουν πληροφορίες που τυχόν γνωρίζουν για αυτό. Είναι δυνατό να αναζητήσουν περισσότερα στοιχεία σε γραπτές πηγές και στο διαδίκτυο για το ρόλο του Κωνσταντίνου Κανάρη στο ναυτικό αγώνα κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και να δημιουργήσουν ένα χάρτη με τις ναυμαχίες στις οποίες συμμετείχε ο ίδιος. Μπορούν ακόμη να συμπεριληφθούν στο χάρτη τα σημαντικότερα πολεμικά γεγονότα της περιόδου 1821-1825 στη θάλασσα. Είναι δυνατό ο χάρτης να εμπλουτιστεί επίσης με συναφές θεματικά εικονογραφικό υλικό (π.χ. ο πίνακας του Νικηφόρου Λύτρα "Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη"). Επιπρόσθετα οι μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές προτείνεται να αναδείξουν τον πολιτικό ρόλο του Κωνσταντίνου Κανάρη κατά τη μετεπαναστατική Ελλάδα, τις ιδέες που πρέσβευε και να δημιουργήσουν ομαδικά ένα κείμενο εμπλουτισμένο με φωτογραφίες του από τη συγκεκριμένη περίοδο της ζωής και της δράσης του. Ως επιπρόσθετο ερέθισμα μπορεί να αξιοποιηθεί από την Ταινιοθήκη της ΕΡΤ το 7ο επεισόδιο της εκπομπής του Φρέντυ Γερμανού "Οι εκπομπές που αγάπησα", διάρκειας περ. 49΄, το οποίο αποτελεί ένα πορτρέτο-αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Κανάρη και παρουσιάζονται αποσπάσματα από τις σημειώσεις που κρατούσε ο ίδιος.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3530
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.)
> Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Ιστορία HistoryΙστορία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator