Ιστορια της Χιου κατα τον Μεσαιωνα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ανώνυμο άρθρο με τίτλο «Ιστορία της Χίου κατά τον Μεσαίωνα» από το έργο: Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων, τ. 5, αρ.52 (1841), σ. 53-57. Απόκειται στο Πανεπιστήμιο Πατρών/ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται για άντληση ιστορικών πληροφοριών αναφορικά με το προεπαναστατικό παρελθόν της Χίου αλλά και για τις βίαιες γεωπολιτικές ανακατατάξεις που συνέβαιναν στον θαλάσσιο χώρο του ανατολικού Αιγαίου κατά τον Μεσαίωνα. Ο διδάσκων μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτόν τον πλούτο και με τη βοήθεια του μαθησιακού αντικειμένου να αναδείξει αυτές τις συνθήκες και να εστιάσει στις αιτίες των πολέμων που διεξάγει η Οθωμανική Αυτοκρατορία εναντίον άλλων διεκδικητών από τη Δύση, όπως, εν προκειμένω, της Γένουας ή της Βενετίας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο θα μπορούσε να εστιάσει στους τρόπους, με τους οποίους βιώθηκε από το ντόπιο στοιχείο η κατάκτηση και η μετάβαση από την μία μορφή κυριαρχίας στην άλλη, με κατάλληλες και στοχευμένες ομαδικές ερευνητικές εργασίες. Το ζήτημα της επιβολής της εταιρείας Mahona (βλ. Μαονείς, στο άρθρο), οι δημογραφικες μετακινήσεις, τα προνόμια ή η αυτονομία της Χίου, αποτελούν ελκυστικά ερευνητικά ερωτήματα και μπορούν να συνδυαστούν με ανάλογα παραδείγματα στον ιστορικό ελληνικό χώρο, όπως η περίπτωση της Σάμου, η προεπαναστατική ιστορία της οποίας συναντάει εκείνη της Χίου. Τι περιεχόμενο είχαν αυτοί οι όροι (προνόμια και αυτονομία)στα ιστορικά συμφραζόιμενα του Μεσαίωνα και ποιο σήμερα; Ποια συμπεράσματα μπορούμε να εξαγάγουμε; Σε ποια συμπεράσματα μπορεί κανείς να καταλήξει επίσης συγκρίνοντας τη γενουατική, τη βενετική και την οθωμανική κατάκτηση; Το παράδειγμα της Χίου μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο ερευνητικής δραστηριότητας σε επίπεδο project και σε άλλες περιοχές κατά την περίοδο του Μεσαίωνα, όπως η Αττική, η Πελοπόννησος, η Κρήτη, η Ήπειρος, η Μακεδονία, τα Επτάνησα, οι Κυκλάδες κ.ά. Η διδακτική χρήση του μαθησιακού αντικειμένου, σε συνδυασμό με πρωτότυπες διδακτικές πρακτικές και δράσεις, εντάσσεται στο πλαίσιο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, η διαθεματικότητα μπορεί να αναζητηθεί στα πεδία της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Μουσειακής Αγωγής, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Κοινωνιολογίας, της Αρχιτεκτονικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration Institutions, political organization and administrationInstitutions, political organization and administration
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Information texts Information textsInformation texts
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE