Ποιημα για το θανατο Ολυμπιονικη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ανώνυμο άρθρο για τον θάνατο του ολυμπιονίκη αθλητή Κωνσταντίνου Τσικλητήρα (1888-1913) με τίτλο: «Ο θάνατος του Ολυμπιονίκου». Συνοδεύεται από ποίημα (σονέτο) με τίτλο: «Ο Ολυμπιονίκης», του Γεωργίου Στρατήγη (1860-1938), δασκάλου του Κ. Τσικλητήρα στην Εμπορική Ακαδημία Ρουσοπούλου. Τα δύο κείμενα βρίσκονται κάτω από τον τίτλο «Εθνικά Μνημόσυνα» στο Ημερολόγιον Σκόκου, τ. 29, No 0 (1914), 246-247, που απόκειται στο Πανεπιστήμιο Πατρών/ Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικέιμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ομαδοσυνεργατικές, ανακαλυπτικές-διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις γνωστικού τύπου. Περιέχει σύντομες πληροφορίες για τον μεγάλο ολυμπιονίκη αθλητή Τσικλητήρα, που θα μπορούσαν αποτελέσουν το έναυσμα για αναζήτηση περισσότερων στοιχείων για τη ζωή και τις νίκες του. Επιπλέον η διπλή κειμενική μορφή του αντικειμένου (πεζό και ποίημα) δημιουργεί τις προϋποθέσεις, ώστε να εξεταστούν τα δύο κείμενα υφολογικά, γλωσσικά και μορφολογικά η λειτουργία της γλώσσας σε συνδυασμό με το περιεχόμενο και την προθετικότητα των δημιουργών. Ειδικότερα στην πρώτη περίπτωση θα μπορούσε να αναδειχθεί το στοιχείο της απήχησης, που είχε η απώλεια του αθλητή στους «ανώνυμους» ανθρώπους, και τούτο να συγκριθεί με το βιωματικό στοιχείο που αναδύεται στη δεύτερη περίπτωση (ποίημα-σονέτο) από τη σχέση δασκάλου-μαθητή. Το αντικείμενο θα μπορούσε να αποτελέσει, τέλος, αφορμή για παρουσιάσεις με τη χρήση των Τεχνολογιών των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μετά από ανάθεση εργασιών αναφορικά με το αγωνιστικό ιδεώδες διαχρονικά ή/και τους Ολυμπιακούς αγώνες στην αρχαιότητα αλλά και για διδακτικές επισκέψεις (βλ. ενδεικτικά, Οικία Τσικλητήρα στην Πύλο, Μουσείο της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ολυμπία, Ολυμπιακό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη), ακόμη και για μαθητικούς, ενδοσχολικούς ή διασχολικούς, αγώνες. Η προτεινόμενη χρήση του μαθησιακού αντικειμένου είναι σύμφωνη με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) για το μάθημα της Ιστορίας και της Φυσικής Αγωγής. Η διαθεματικότητα μπορεί να λειτουργήσει στα πεδία της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, της Λογοτεχνίας, της Τοπικής Ιστορίας, των Εικαστικών και των ΤΠΕ.


LEARNER CHARACTERISTICS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Sports - Nutrition Sports - NutritionSports - Nutrition
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Sports - Thematic Events Sports - Thematic EventsSports - Thematic Events > Sporting events Sporting eventsSporting events
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Topics TopicsTopics > Sports - Nutrition Sports - NutritionSports - Nutrition
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Sports SportsSports
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE