Bride
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Νύφη. Ελαιογραφία του Γιώργου Ρόρρη (1984) Η νύφη ντυμένη με το δαντελωτό, ατλαζένιο νυφικό της και ένα λευκό άνθινο στεφάνι στα μαλλιά στέκεται μπροστά από ένα τοίχο όπου είναι απλωμένο ένα επίσης λευκό και στιλπνό σεντόνι με άνθινα μοτίβα. Στα χέρια της, που προδίδουν μια βουβή, εσωτερική εγκατάλειψη, κρατάει ένα μπουκέτο με κόκκινα λουλούδια, ενώ η στάση η έκφραση και η διάθεσή της δεν συνάδουν με το ευχάριστο γεγονός της γαμήλιας τελετουργίας. Η νύφη μοιάζει σοβαρή, στοχαστική συγκρατημένη, εγκλωβισμένη στο ολόλευκο νυφικό της φόρεμα δεν προδίδει τα πραγματικά συναισθήματά της υπονοεί ωστόσο εκπλήξεις που δεν συνάδουν με το εκτυφλωτικό φως. Το φωτεινό κρεσέντο του λευκού με μόνη παραφωνία το κόκκινο της ανθοδέσμης και το σκούρο καφέ, σχεδόν μαύρο, της κόμης, ο διάλογος με το φως, η στιλπνότητα των υφασμάτων και, η εκλεπτυσμένη απόδοση της υφής επιτρέπει στο βλέμμα ένα γοητευτικό ταξίδι εξερεύνησης της μορφής που η στάση, το βλέμμα και η έκφρασή της παραπέμπουν σε μια βουβή εξομολόγηση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών του Γυμνασίου και του Λυκείου και στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης. Το έργο του Ρόρρη που αδιαμφισβήτητα ανήκει στην ανθρωποκεντρική παράδοση της ζωγραφικής μπορεί να εξεταστεί σε αντιπαραβολή με το έργο σημαντικών παραδοσιακών καλλιτεχνών, του Βελάσκεθ, του Ρούμπενς, του Τισιανού, του Ένγκρ, του Μπέικον, καλλιτεχνών με παρόμοιες αναζητήσεις που επηρέασαν καθοριστικά την διαμόρφωση του εκφραστικού ύφους του Ρόρρη. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν τις επιρροές, τις διαφορές και ομοιότητες στο ύφος και την χρήση των μέσων και να σχολιάσουν την έννοια του παραδοσιακού και του σύγχρονου στο χώρο της τέχνης. Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την εκπόνηση συνθετικών και ερευνητικών εργασιών με εστίαση στην απόδοση της ανθρώπινης μορφής στην ελληνική, την ευρωπαϊκή ή και την παγκόσμια ζωγραφική παράδοση.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ρόρρης Γιώργος, Rorris George
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE