Το άρθρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας για τη διδασκαλία της περιόδου διακυβέρνησης του Καποδίστρια. Οι μαθητές, στο πλαίσιο συνεργατικής διερευνητικής δραστηριότητας, να αναζητήσουν στοιχεία για τα μέτρα του Κυβερνήτη στον τομέα της εκπαίδευσης: συνθήκες κάτω υπό τις οποίες εφαρμόστηκαν, επιδιώξεις από την εφαρμογή τους. Ειδικότερα, να μελετήσουν την αλληλοδιδακτική μέθοδο, να καταγράψουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της και να εξηγήσουν τους λόγους καθιέρωσής της στη συγκεκριμένη περίοδο. Τέλος, αφού αναζητήσουν στοιχεία και από άλλες πηγές, ως άσκηση δημιουργικής γραφής ή δραματοποίησης, να φανταστούν την ημέρα ενός μαθητή σε αλληλοδιδακτικό σχολείο, εστιάζοντας στη διαφορά από το δικό τους σύγχρονο σχολείο. Ο Σχολικός Σύμβουλος μπορεί να χρησιμοποιήσει το άρθρο, στο πλαίσιο ενημέρωσης-επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τις διδακτικές μεθόδους, ζητώντας τους, στο πλαίσιο ομαδικών εργασιών, να καταγράψουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα διαφόρων μεθόδων και να καταλήξουν σε συμπεράσματα.