Η διδακτική αξιοποίηση του ποιήματος στόχο έχει να εξοικειώσει τους μαθητές με την τέχνη του αργαλειού και την παραδοσιακή μουσική. Προτείνεται οι μαθητές να διακρίνουν στο ποίημα το λεξιλόγιο που αναφέρεται στην υφαντική τέχνη, να συλλέξουν φωτογραφίες διαφόρων τύπων αργαλειού, να περιγράψουν τα μέρη του, να αναφερθούν στις συνθήκες αντικατάστασής του και να δώσουν στην εργασία τους τη μορφή πολυτροπικού ψηφιακού κειμένου. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές την ακρόαση του μελοποιημένου ποιήματος και τους καθοδηγεί να αναγνωρίσουν τον τσάμικο ρυθμό, να επαναλάβουν με ρυθμικά μοτίβα τον τσάμικο και να δημιουργήσουν ένα είδος ρυθμικής συνοδείας σε τσάμικο ρυθμό με στίχους αυτοσχέδιους. Στη συνέχεια μπορούν να ακούσουν απόσπασμα από το τραγούδι "Τσάμικο" του Διονύση Σαββόπουλου και να το συγκρίνουν με τους δικούς τους ρυθμικούς αυτοσχεδιασμούς.