Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
The temple of Olympian Zeus in Athens
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ο ναός του Ολυμπίου Διός είναι ένα από τα αρχαιότερα και σημαντικότερα ιερά της Αθήνας. Θεμελιώθηκε το 515 π.Χ από τον εγγονό του Πεισίστρατου, Πεισίστρατο τον νεότερο. Κατασκευαζόταν σταδιακά. Εργασίες ανοικοδόμησης είχε αναλάβει ο Αντίοχος Δ΄ ο Επιφανής, βασιλιάς της δυναστείας των Σελευκιδών, και ο Οκτάβιος Αύγουστος. Αποπερατώθηκε το 132 μ.Χ από τον αυτοκράτορα Αδριανό, ο οποίος και τον εγκαινίασε. Το υπερμέγεθες οικοδόμημα, το οποίο αποτελούνταν συνολικά από 104 κολόνες (σώζονται 16), είχε ξεκινήσει ως ναός δωρικού ρυθμού. Στην τελική του μορφή διαρθρωνόταν σε "δίπτερο ναό κορινθιακού ρυθμού με προσθήκη και τρίτης κιονοστοιχίας στις στενές πλευρές, που εσωτερικά διακρινόταν σε τρία μέρη (πρόναο, σηκό, οπισθόδομο)". Στον σηκό του φυλασσόταν χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία και ανδριάντας του Αδριανού, μεγάλων διαστάσεων και τα δύο. Από τον 5ο αι. μ.Χ άρχισε η καταστροφή του είτε από φυσικά αίτια είτε εξ αιτίας ανθρώπινης επέμβασης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Ιερό του Ολυμπίου Διός είναι γνωστό στους κατοίκους της Αθήνας ως "Στύλοι του Ολυμπίου Διός", φράση που μάλλον αναφέρεται στις κολόνες του μνημείου, που έχουν απομείνει. Παλαιότερα χρησιμοποιούνταν εσφαλμένα ο όρος «στήλες». Σύμφωνα με τον Γ. Μπαμπινιώτη, αλλά και τον Μ. Τριανταφυλλίδη, "στήλες' δεν ονομάζονται οι κολόνες των ναών, μα οι επιτύμβιες πλάκες ή οι πέτρινες, όπου χαράσσονταν νόμοι και ψηφίσματα. Η θέση του μνημείου είναι κεντρική, καθώς πλήθος βασικών οδικών αρτηριών συναντώνται εκεί. Πρόκειται για ένα ακόμη επιβλητικό μνημείο της πόλης, για το οποίο γνωρίζουμε ελάχιστα και το οποίο προσφέρεται για ένταξη στη θεματολογία, όχι μόνον του διδακτικού αντικειμένου της Ιστορίας και των Εικαστικών (αρχιτεκτονική), αλλά και της Μελέτης Περιβάλλοντος. Η εικόνα, υπό την γωνία που απεικονίζεται το Ιερό, αναδεικνύει το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της εποχής, προσφέροντας την ευκαιρία για μια σύγκριση του χθες με το σήμερα. Επισημαίνουμε πως η λεζάντα είναι γραμμένη στην Ιταλική και στη Γαλλική γλώσσα, διευρύνοντας ίσως έτσι το πλήθος των δυνατοτήτων χρήσης της.
KEYWORDS

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/359

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator