Το εσωτερικο της πυραμιδας του Χεοπα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για άποψη του εσωτερικού της πυραμίδας του Χέοπα στη Γκίζα της Αιγύπτου που περιλαμβάνεται στη συλλογή της Ελληνικής Βιβλιοθήκης του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρου Ωνάση. Στη φωτογραφία απεικονίζεται μία όψη της κατωφερούς στοάς και μέρη που βρίσκονται στο συγκρότημα των πυραμίδων της Γκίζας. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, για να μελετήσουν οι μαθητές το εσωτερικό της πυραμίδας του Χέοπα, τις τεχνικές κατασκευής της πυραμίδας και να προβληματιστούν για το ρόλο και την αξία των πυραμίδων στην αρχαία Αίγυπτο. Επίσης, η φωτογραφία αποτελεί αφορμή, για να διευρύνουν οι μαθητές το πεδίο γνώσης και έρευνας τους στον πολιτισμό των αρχαίων Αιγυπτίων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας στην ενότητα για τον πολιτισμό της αρχαίας Αιγύπτου. Οι μαθητές, αρχικά, καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν το εσωτερικό της πυραμίδας του Χέοπα, όπως απεικονίζεται στη συγκεκριμένη φωτογραφία. Στη συνέχεια, μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες: α) για τα υλικά κατασκευής της πυραμίδας β) τις τεχνικές κατασκευής της γ) τη Μεγάλη Στοά δ) το θάλαμο της Βασίλισσας και του Βασιλιά. Επιπλέον, η έρευνα μπορεί να επεκταθεί και στη συλλογή εικόνων και πληροφοριών για τις υπόλοιπες πυραμίδες της αρχαίας Νεκρόπολης της Γκίζας. Κατατοπιστικός θα ήταν ένας χάρτης του συγκροτήματος των πυραμίδων της Γκίζας, ο οποίος θα μπορούσε να προβληθεί από τον εκπαιδευτικό με έναν βιντεοπροβολέα. Ιδιαίτερα χρήσιμες είναι και οι ερωτήσεις που οξύνουν την κριτική ικανότητα των μαθητών, όπως: 1) Από που προήλθε και τι συμβολίζει το σχήμα των πυραμίδων; 2) Γιατί βρίσκονται οι πυραμίδες κοντά α) στις ακτές του Νείλου και β) μάλιστα στη δυτική όχθη του; Υλικό που αφορά τον αιγυπτιακό πολιτισμό οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν και από την ιστοσελίδα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Μία εκπαιδευτική επίσκεψη στο συγκεκριμένο Μουσείο κρίνεται ωφέλιμη, για να παρατηρήσουν από κοντά οι μαθητές και άλλα δημιουργήματα της αιγυπτιακής τέχνης. Επίσης, στο διαδίκτυο υπάρχουν διάφορα ντοκιμαντέρ με θέμα τις Πυραμίδες της Αιγύπτου, τα οποία μπορούν να προβληθούν στην τάξη. Μπορούν, επίσης, οι μαθητές να σχηματίσουν ένα σχεδιάγραμμα για τα χαρακτηριστικά του αρχαίου αιγυπτιακού πολιτισμού. Επιλογικά, οι μαθητές, με αφορμή την πυραμίδα του Χέοπα, η οποία είναι ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου,μπορούν να αναζητήσουν και τα υπόλοιπα θαύματα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3633
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Τάφοι και ταφικά έθιμα Tombs and funerary traditionsΤάφοι και ταφικά έθιμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ